DE10109126A1 - Identification system for all vehicles and drivers using electronic identifiers, involves associating driver exclusively with vehicle being driven, enables legally certain checking at any time - Google Patents

Identification system for all vehicles and drivers using electronic identifiers, involves associating driver exclusively with vehicle being driven, enables legally certain checking at any time

Info

Publication number
DE10109126A1
DE10109126A1 DE2001109126 DE10109126A DE10109126A1 DE 10109126 A1 DE10109126 A1 DE 10109126A1 DE 2001109126 DE2001109126 DE 2001109126 DE 10109126 A DE10109126 A DE 10109126A DE 10109126 A1 DE10109126 A1 DE 10109126A1
Authority
DE
Germany
Prior art keywords
vehicle
electronic
vehicles
legally
card
Prior art date
Legal status (The legal status is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the status listed.)
Withdrawn
Application number
DE2001109126
Other languages
German (de)
Inventor
Werner Menzel
Current Assignee (The listed assignees may be inaccurate. Google has not performed a legal analysis and makes no representation or warranty as to the accuracy of the list.)
Individual
Original Assignee
Individual
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Individual filed Critical Individual
Priority to DE2001109126 priority Critical patent/DE10109126A1/en
Publication of DE10109126A1 publication Critical patent/DE10109126A1/en
Withdrawn legal-status Critical Current

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B60VEHICLES IN GENERAL
    • B60RVEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • B60R13/00Elements for body-finishing, identifying, or decorating; Arrangements or adaptations for advertising purposes
    • B60R13/10Registration, licensing, or like devices
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B60VEHICLES IN GENERAL
    • B60RVEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • B60R25/00Fittings or systems for preventing or indicating unauthorised use or theft of vehicles
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B60VEHICLES IN GENERAL
    • B60RVEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • B60R2325/00Indexing scheme relating to vehicle anti-theft devices
    • B60R2325/10Communication protocols, communication systems of vehicle anti-theft devices
    • B60R2325/101Bluetooth

Abstract

The method involves associating a driver exclusively with a vehicle being driven and enables the association to subsequently check at any time in a legally certain manner using electronic identifiers. The associated system contains a card reader, ID card or legible drivers license, electronic memory box for card code numbers and connections. All electronic data are encoded. AN Independent claim is also included for an electronic identifier.

Description

Bislang werden Kraftfahrzeuge ausschließlich mit amtlichen Metallkennzeichen ausgestattet, um diese zuzuordnen. Es ist aber leider nicht ohne weiteres erkennbar und nachzuweisen, wer gerade mit dem Fahrzeug fährt oder gefahren ist. Auch können die amtlichen Kennzeichen ausgetauscht oder Duplikate verwendet werden, die Merkmale gefälscht und in speziellen Fällen (Unfall, Fahrerflucht) nur der Halter ermittelt werden. Fahrzeuge können unversichert herumfahren, ohne das es sofort bemerkt wird. Außerdem ist ein hoher Verwaltungsaufwand bei Zulassungen, Ummeldungen und Erstellung von Fahrzeugpapieren notwendig. Bei Verkäufen werden oft unrichtige Angaben über Fahrleistungen gemacht bzw. Fahrgestellnummern können problemlos verändert werden. Die Kennzeichen sind häufig durch Verschleiß unleserlich und bei Dunkelheit nicht gut zu erkennen. Somit hat das konventionelle amtliche Fahrzeugkennzeichen auffallend viele Nachteile und ist sehr unsicher. Bei Wasser- und Luftfahrzeugen ist die Kennzeichnung ebenfalls mangelhaft und Bootsdiebstähle äußerst simpel durchzuführen.So far, motor vehicles have only been equipped with official metal plates, to assign them. Unfortunately, it is not easy to identify and prove who is driving or has just driven the vehicle. Even the official license plates exchanged or duplicates are used, the characteristics are falsified and in special cases (Accident, driver flight) only the keeper can be determined. Vehicles can be uninsured drive around without being noticed immediately. In addition, there is a high administrative burden Approvals, re-registrations and creation of vehicle documents necessary. For sales incorrect information about driving performance or chassis numbers are often given can be easily changed. The marks are often illegible and worn due to wear Darkness not easy to see. Thus, the conventional official vehicle registration number strikingly many disadvantages and is very uncertain. For water and aircraft, that is Labeling also deficient and boat theft extremely easy to carry out.

Aufgabe der Erfindung ist es diese Nachteile zu vermeiden, die Fahrzeuge den Fahrern rechtssicher zuzuordnen und berechtigten Personen jederzeit Kontrollen und Maßnahmen zu ermöglichen. Dies wird mit Hilfe von elektronischen Kennzeichen gelöst, welche über Infrarotschnittstellen verfügen und Daten in eine sichere Speicherbox (14) abspeichern. Die Daten können direkt am Kennzeichen (1) oder über einen Bordcomputer per Mobilfunk abgerufen werden. Sie werden verschlüsselt und können nur von autorisierten Personen ausgewertet werden. Die Diebstahlgefahr wird wesentlich geringer, da zum Starten des Fahrzeuges der Führerschein mit Speicherchip/ID-Karte und Pin-Codenummer (4) notwendig ist. Der Fahrzeugbesitzer kann individuell den Kreis der Fahrzeugführer bestimmen. Missbrauch von Kindern und nichtautorisierten Personen ist unmöglich. Mit dem erfindungsgemäßen Verfahren ist es nun auch möglich, Fahrzeitüberschreitungen besser zu überwachen und dadurch Unfälle mit LKWs zu reduzieren. Auf der ID-Karte/Führerschein mit Speicherchip (4) können Daten von Fahrzeugbewegungen gleichfalls abgespeichert werden. Dadurch besteht die Möglichkeit auf den klassischen Fahrtenschreiber verzichtet und Manipulationen gänzlich auszuschließen. In Logistikunternehmen werden die Fahrzeugdaten des Fuhrparks regelmäßig mit den Unterlagen des Behördenservers synchronisiert und können jederzeit automatisch überwacht und ausgewertet werden. Über die sogenannte Infobox (14) werden generell die Daten nach dem Verlassen des Fahrzeuges abgespeichert, sind entsprechend bei Unfällen geschützt. Sie stehen hier bis zur Stillegung des Fahrzeuges und auch noch darüber hinaus den Behörden zur Verfügung. Weiterhin kann ein im elektronischem Kennzeichen (1) angebrachten Sensor (15) bei Unfällen automatisch die Polizei verständigen. über ein vorhandenes Navigationssystem könnten Position und wichtige Daten, wie zum Beispiel die Blutgruppe des Fahrers und die Personalien sofort per Mobilfunk übermittelt werden. Aufwendige Radarkontrollen wären vermeidbar, können mit nur geringen Hilfsmitteln durchgeführt werden und sind rechtssicher. The object of the invention is to avoid these disadvantages, to assign the vehicles to the drivers in a legally secure manner and to enable authorized persons to carry out checks and measures at any time. This is solved with the aid of electronic license plates, which have infrared interfaces and store data in a secure storage box ( 14 ). The data can be called up directly on the license plate ( 1 ) or via an on-board computer via mobile radio. They are encrypted and can only be evaluated by authorized persons. The risk of theft is significantly reduced since the driver's license with memory chip / ID card and pin code number ( 4 ) is required to start the vehicle. The vehicle owner can individually determine the circle of vehicle drivers. Abuse of children and unauthorized persons is impossible. With the method according to the invention, it is now also possible to better monitor travel time overshoots and thereby reduce accidents with trucks. Data on vehicle movements can also be stored on the ID card / driver's license with memory chip ( 4 ). This makes it possible to dispense with the classic tachograph and to rule out tampering entirely. In logistics companies, the vehicle data of the fleet are regularly synchronized with the documents from the official server and can be automatically monitored and evaluated at any time. The so-called info box ( 14 ) generally stores the data after leaving the vehicle and is protected accordingly in the event of an accident. They are available to the authorities until the vehicle is decommissioned and beyond. Furthermore, a sensor ( 15 ) attached to the electronic license plate ( 1 ) can automatically notify the police in the event of an accident. Using an existing navigation system, position and important data, such as the driver's blood group and personal data, could be transmitted immediately via mobile radio. Complex radar controls would be avoidable, can be carried out with only a few tools and are legally secure.

Bei Verfolgungsfahrten kann die Polizei aktiv in das Fahrzeugmanagement der Verfolgten eingreifen, so größeren Schaden vermeiden und unkompliziert die maßgeblichen Fahrzeuge stoppen. Fahrzeuge und deren Führer können rechtssicher zugeordnet und Informationen nachträglich über das Fahrverhalten gesichert werden. Die Barcodenummer (6) wird für die Parküberwachung genutzt und mit einem Scanner werden Informationen über Fahrzeug und derzeitigen Fahrer eingelesen. Der Verstoß wird dann über Mobilfunk sofort in Rechnung gestellt. Die Infrarotschnittstelle (7) kann auch bei Mautstellen und bestimmten Autobahnpunkten als Registrierung dienen. Es erleichtert das Inkassowesen, indem auch hier sofort per Mobilfunk bezahlt werden kann. Aufwendige Kontroll- und Inkassostützpunkte (Mautstellen) gehören deshalb in Zukunft bald der Vergangenheit an. Mit dem erfindungsgemäßen Verfahren können Fahrzeuge stillgelegt werden, wenn die Versicherung nicht bezahlt wurde (Gründe werden auf dem Kennzeichen (1) angegeben), oder ein Diebstahl vorliegt. Erst nach Rücksprache mit der Behörde, Zahlung der Versicherungsprämie oder der Geldbuße kann das Fahrzeug wieder aktiviert werden. Weiterhin können Fahrzeugführer ohne gültige Fahrerlaubnis kein Fahrzeug mehr starten, also auch nicht LKWs, wenn deren Führer nicht über die entsprechende Klasse verfügt. Gleiches gilt auch für Luft- und Wasserfahrzeuge. Für Fahrzeugvermietungen können bei ausländischen Kunden Gastkarten ausgeben werden, wenn sie noch nicht über einen lesbaren Führerschein/ID-Karte verfügen. Hier werden alle notwendigen Daten abgespeichert und der Fahrzeugführer wird über den Server der Behörden registriert. Die Gastkarte wird freigeschaltet, ähnlich wie bei einer Sim-Karte eines Handys und kann bei Bedarf sofort gesperrt werden (z. B. bei Verkehrsverstößen).During chase runs, the police can actively intervene in the vehicle management of the persecuted, thus avoiding greater damage and stopping the relevant vehicles easily. Vehicles and their drivers can be assigned legally and information about driving behavior can be saved later. The barcode number ( 6 ) is used for parking monitoring and information about the vehicle and current driver is read in with a scanner. The violation will then be immediately invoiced via mobile radio. The infrared interface ( 7 ) can also serve as a registration at toll stations and certain freeway points. It simplifies the collection process by making immediate payments via mobile radio. Complex inspection and collection points (toll booths) will soon be a thing of the past. With the method according to the invention, vehicles can be decommissioned if the insurance has not been paid (reasons are given on the number plate ( 1 )) or theft has occurred. The vehicle can only be reactivated after consultation with the authorities, payment of the insurance premium or the fine. Furthermore, drivers can no longer start a vehicle without a valid driver's license, including trucks if their driver does not have the appropriate class. The same applies to air and water vehicles. Guest cards can be issued to foreign customers for vehicle rentals if they do not yet have a legible driver's license / ID card. All the necessary data are stored here and the driver is registered on the authorities' server. The guest card is activated, similar to a SIM card on a mobile phone and can be blocked immediately if necessary (e.g. in the event of traffic violations).

Die Erfindung beruht auf folgende Überlegung. Alle Fahrzeuge stattet man schon werkseitig mit zwei elektronischen Kennzeichen inklusive Speicherchip (1) aus, welche in die Karosserie integriert werden können. Eine Nachrüstung ist problemlos an den dafür vorgesehenen Stellen möglich. Die Kennzeichen sind jeweils mit Hochleistungsbatterien bestückt, welche über das Bordnetz regelmäßig versorgt werden. Alle Fahrzeuge verfügen über ein Kartenlesegerät (2) welches mit den beiden Kennzeichen (1) verbunden ist. Kombinationen mit Bordcomputern, Telekommunikationseinheit und Navigationssystem sind anzustreben bzw. optimal. Der jeweilige Fahrzeugführer gibt mit seiner persönlichen Identifikationskarte, vorzugsweise einem lesbaren Führerschein (4), die nötigen Informationen ein. Die werden von dem Lesegerät ausgewertet und mit Hilfe eines Kartencodes (5) kann das Fahrzeug aktiviert oder deaktiviert werden. Alle Daten der jeweiligen Fahrt werden permanent in der Infobox oder über Mobilfunk auf dem Behördenserver abgespeichert, dort dann auch der jeweilige Code. The invention is based on the following consideration. All vehicles are factory-equipped with two electronic license plates including a memory chip ( 1 ), which can be integrated into the body. Retrofitting is easily possible at the designated places. The license plates are each equipped with high-performance batteries, which are regularly supplied via the vehicle electrical system. All vehicles have a card reader ( 2 ) which is connected to the two license plates ( 1 ). Combinations with on-board computers, telecommunication units and navigation systems should be aimed for or optimal. The driver of the vehicle enters the necessary information with his personal identification card, preferably a readable driver's license ( 4 ). These are evaluated by the reader and the vehicle can be activated or deactivated using a card code ( 5 ). All data for the respective trip is permanently saved in the info box or via mobile radio on the government server, where the respective code is then also stored.

Auf dem Kennzeichendisplay erscheint eine Buchstaben- und Zahlenkombination, Kennbuchstaben der jeweiligen Zulassungsstadt, Identifizierungsnummer (8) und eine Barcodenummer (6) zum Überprüfen mittels Scanner, bei der Parküberwachung. Weiterhin sichtbar, Symbole für Merkmale von Diplomaten (9), Nationalität (10) Termine: TÜV/ASU (11), Zulassungsbezirk (12) und Unfallsensor (15) auf dem Display. Veränderungen an dem Identitätssystem erscheinen zunächst auf dem elektronischen Kennzeichen (1) und es wird ungültig. Das Fahrzeug wird beim nächsten Startvorgang automatisch blockiert und bei Verwendung eines Bordcomputers die Zulassungsbehörde per Mobilfunk informiert. Das Fahrzeug kann wieder aktiviert werden, wenn der Vorgang mit der Zulassungsbehörde oder Polizei geklärt worden ist. Verlässt der Führer das Fahrzeug und entfernt die Karte (4), erscheint auf dem Kennzeichendisplay (1) die Fahrzeug-ID-Nummer (8), wodurch eine Halterfeststellung jederzeit möglich ist.A combination of letters and numbers, identification letters of the respective registration city, identification number ( 8 ) and a barcode number ( 6 ) for checking by scanner appear on the license plate display during parking surveillance. Also visible, symbols for characteristics of diplomats ( 9 ), nationality ( 10 ) Dates: TÜV / ASU ( 11 ), registration area ( 12 ) and accident sensor ( 15 ) on the display. Changes to the identity system first appear on the electronic license plate ( 1 ) and it becomes invalid. The vehicle is automatically blocked the next time the vehicle is started and, if an on-board computer is used, the registration authority is informed via mobile radio. The vehicle can be reactivated once the process has been clarified with the registration authority or the police. If the driver leaves the vehicle and removes the card ( 4 ), the vehicle ID number ( 8 ) appears on the number plate display ( 1 ), which means that the holder can be identified at any time.

Die Erfindung wird nachfolgend anhand eines in den Figuren dargestellten Ausführungsbei­ spiels näher erläutert. In den Zeichnungen stellen dar:The invention is described below with reference to an embodiment shown in the figures explained in more detail. In the drawings:

Fig. 1: Skizze des elektronischen amtlichen Kennzeichen (1) mit Lesegerät (2). Auf dem Kennzeichen sind erkennbar: Die Barcodeeinheit (6), die Infrarotschnittstelle (7), die Identifikationsnummer des Fahrzeugführers, gleichzeitig Fahrzeugnummer beim Parken des Fahrzeuges (8), Merkmale: Diplomaten, CD, CC (9), Nationalität (10), Tüv- und ASU (11), Zulassungsbezirk (12). Kabelverbindung zum Lesegerät (13) und Infobox (14) zum sicherem Abspeichern der Daten (zerstörungssicher). Fig. 1: Sketch of the electronic license plate ( 1 ) with reader ( 2 ). On the license plate you can see: the barcode unit ( 6 ), the infrared interface ( 7 ), the identification number of the driver, at the same time the vehicle number when parking the vehicle ( 8 ), features: diplomats, CD, CC ( 9 ), nationality ( 10 ), TÜV - and ASU ( 11 ), approval district ( 12 ). Cable connection to the reader ( 13 ) and info box ( 14 ) for safe storage of the data (non-destructive).

Fig. 2: Skizze des gesamten erfindungsgemäßen Systems mit dem vorderen (1) und hinteren (1a) elektronischen Kennzeichen, dem Lesegerät/Bordcomputer (2), Führerschein/ID-Karte (4) und der sogenannten Infobox (14). Alle Geräte sind mit Lichtleiterkabeln oder herkömmlichen Kabeln (13) verbunden. Optional kann hier mit drahtloser High Speed Datenübertragung gearbeitet werden (Bluetooth-Technologie). Fig. 2: Sketch of the entire system according to the invention with the front ( 1 ) and rear ( 1 a) electronic license plate, the reader / on-board computer ( 2 ), driver's license / ID card ( 4 ) and the so-called info box ( 14 ). All devices are connected with fiber optic cables or conventional cables ( 13 ). Optionally, wireless high-speed data transmission can be used here (Bluetooth technology).

Claims (2)

1. Das Verfahren zur Identifizierung aller Fahrzeuge (Land, Luft, Wasser) und deren Führer mit Hilfe von elektronischen Kennzeichen dient ausschließlich dazu Fahrer einem geführten Fahrzeug zuzuordnen und mit Hilfe der elektronischen Kennzeichen jederzeit und später die Zuordnung rechtssicher überprüfbar zu machen. Wesentliche Bestandteile dieses Systems sind elektronische Kennzeichen, ein Kartenlesegerät, ID- Karte oder lesbarer Führerschein, Kartencodenummer elektronische Speicherbox und Verbindungen. Alle elektronischen Daten werden in diesem System verschlüsselt.1. The procedure for the identification of all vehicles (land, air, water) and their Guide with the help of electronic license plates serves only driver assign a guided vehicle and with the help of the electronic license plates Make the assignment legally and securely verifiable at any time and later. basics Components of this system are electronic license plates, a card reader, ID Card or legible driver's license, card code number and electronic storage box Links. All electronic data is encrypted in this system. 2. Das elektronische Kennzeichen verfügt über elektronisch gesicherte Schnittstellen, Buchstaben- und Zahlenkombination, Symbole für Nationalität, TÜV/AU, Zulass­ ungsbezirk (Fahrzeugzulassung), Diplomatenstatus, Sensoren und Verbindung zum System.2. The electronic license plate has electronically secured interfaces, Letter and number combination, symbols for nationality, TÜV / AU, approval district (vehicle registration), diplomatic status, sensors and connection to System.
DE2001109126 2001-02-24 2001-02-24 Identification system for all vehicles and drivers using electronic identifiers, involves associating driver exclusively with vehicle being driven, enables legally certain checking at any time Withdrawn DE10109126A1 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE2001109126 DE10109126A1 (en) 2001-02-24 2001-02-24 Identification system for all vehicles and drivers using electronic identifiers, involves associating driver exclusively with vehicle being driven, enables legally certain checking at any time

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE2001109126 DE10109126A1 (en) 2001-02-24 2001-02-24 Identification system for all vehicles and drivers using electronic identifiers, involves associating driver exclusively with vehicle being driven, enables legally certain checking at any time

Publications (1)

Publication Number Publication Date
DE10109126A1 true DE10109126A1 (en) 2002-10-10

Family

ID=7675480

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
DE2001109126 Withdrawn DE10109126A1 (en) 2001-02-24 2001-02-24 Identification system for all vehicles and drivers using electronic identifiers, involves associating driver exclusively with vehicle being driven, enables legally certain checking at any time

Country Status (1)

Country Link
DE (1) DE10109126A1 (en)

Cited By (9)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2008061649A1 (en) 2006-11-23 2008-05-29 Daimler Ag System for associating safety-relevant data to a person involved in an accident
WO2008061648A1 (en) 2006-11-23 2008-05-29 Daimler Ag Device for transmitting safety-relevant vehicle parameters
WO2009062810A1 (en) * 2007-11-12 2009-05-22 Bundesdruckerei Gmbh Document comprising a built-in display device
WO2009062869A1 (en) * 2007-11-12 2009-05-22 Bundesdruckerei Gmbh Document having an integrated display device
US7669758B2 (en) 2006-04-04 2010-03-02 American Express Travel Related Services Company, Inc. Obtaining transaction accounts using identification cards
DE102010001006A1 (en) 2010-01-19 2011-07-21 Robert Bosch GmbH, 70469 Car accident information providing method for insurance company, involves information about accident is transmitted from sensor to data processing unit of driverless car by communication module of car over network connection
DE102004061860B4 (en) * 2003-12-25 2015-11-26 Honda Motor Co., Ltd. Product Management System
DE102016216522A1 (en) 2016-09-01 2018-03-01 Robert Bosch Gmbh Method for providing at least one information about an accident between at least two road users
DE102018106532A1 (en) * 2018-03-20 2019-09-26 Erich Utsch Ag System for identifying an electronic license plate

Cited By (10)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE102004061860B4 (en) * 2003-12-25 2015-11-26 Honda Motor Co., Ltd. Product Management System
US7669758B2 (en) 2006-04-04 2010-03-02 American Express Travel Related Services Company, Inc. Obtaining transaction accounts using identification cards
US7891558B2 (en) 2006-04-04 2011-02-22 American Express Travel Related Services Company, Inc. Obtaining transaction accounts using identification cards
WO2008061649A1 (en) 2006-11-23 2008-05-29 Daimler Ag System for associating safety-relevant data to a person involved in an accident
WO2008061648A1 (en) 2006-11-23 2008-05-29 Daimler Ag Device for transmitting safety-relevant vehicle parameters
WO2009062810A1 (en) * 2007-11-12 2009-05-22 Bundesdruckerei Gmbh Document comprising a built-in display device
WO2009062869A1 (en) * 2007-11-12 2009-05-22 Bundesdruckerei Gmbh Document having an integrated display device
DE102010001006A1 (en) 2010-01-19 2011-07-21 Robert Bosch GmbH, 70469 Car accident information providing method for insurance company, involves information about accident is transmitted from sensor to data processing unit of driverless car by communication module of car over network connection
DE102016216522A1 (en) 2016-09-01 2018-03-01 Robert Bosch Gmbh Method for providing at least one information about an accident between at least two road users
DE102018106532A1 (en) * 2018-03-20 2019-09-26 Erich Utsch Ag System for identifying an electronic license plate

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0706696B1 (en) Process and device for measuring the occupancy of passenger transport means
EP0648653A1 (en) Apparatus and method for the tamper-proof identification of vehicles
DE19534139A1 (en) Method and device for simplifying management and control tasks of a large number of vehicles
CN108446626A (en) A kind of intelligence is broken rules and regulations processing system and its method
DE10057423A1 (en) System for restricted authorization and movement blocking
DE10109126A1 (en) Identification system for all vehicles and drivers using electronic identifiers, involves associating driver exclusively with vehicle being driven, enables legally certain checking at any time
WO2009015987A2 (en) Transmission apparatus and method for transmitting a present position of a vehicle to an evaluation centre
WO2002075664A1 (en) Traffic toll charging system
DE19711521A1 (en) Identification device for vehicle parking or road use management system
EP3109835A1 (en) Method and system for recording driver and drive data
EP1257973A1 (en) Cost-controlled activation of a motor vehicle
DE4022312A1 (en) Electronic journey data recorder and display for commercial vehicle - uses computer diskettes for tamper-proof recording of speed and time with optional additional sensors and navigation unit
EP3608861A1 (en) Method for purchase of products, access rights or rights for the utilisation of a service from a plurality of offered goods, access rights or rights for the utilisation of a service
JP2002117237A (en) System and operating device for risk subdivison type car insurance
US7957989B2 (en) System and method for automatically generating an airplane boarding pass for a traveler returning a rental car
DE102005013144A1 (en) Driving operation monitoring method for motor vehicle, involves using data processor for storing, comparing and evaluating identity of driver of motor vehicle if motor vehicle is used by several drivers
DE102006054581A1 (en) Motor vehicle communication device, has writing and/or reading device provided for portable data carrier and connected with control module, where code stored on data carrier is loadable for processing telematics-service
DE102009029646B4 (en) badge identification
DE4322160A1 (en) Method and device for measuring occupancy in means of transport
DE4424126A1 (en) Chip card for use as driving licence, flight licence
EP3762902B1 (en) Monitoring system and method for tracking vehicles
DE102007049795A1 (en) Motor vehicle's condition identification system for preventing use of unauthorized vehicle, has terminals designed so that auxiliary identification data in server are doubled and identity of main identification data is verified
DE19743303A1 (en) Product encoded components system, esp. for motor vehicle smart card
DE102004002892A1 (en) Automatic parking ticket issuing device has optical data collection means, a ticket printing unit, so that parking ticket can be printed with all the relevant facts, and data transfer interface
DE19934327A1 (en) Motor vehicle wireless data transmission device, includes transmission- and optionally receiving-function for communicating data from motor vehicle to receiver station

Legal Events

Date Code Title Description
8139 Disposal/non-payment of the annual fee