DE3618420A1 - Load-securing means on vehicle loading areas - Google Patents

Load-securing means on vehicle loading areas

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    • B60P7/0807Attachment points
    • B60P7/0815Attachment rails or trellis

Abstract

Vehicle with loading area and fastening elements, in the form of load-securing hooks for load-securing straps, which engage behind flanges, protruding approximately horizontally, of load-securing profiles which terminate flush with the loading area, which fastening elements can be hooked in from the loading area through slots behind the flanges.

Description

Die Erfindung bezieht sich auf ein Fahrzeug mit Ladefläche und hinter etwa waagerecht vorstehende Flansche von mit der Ladefläche bündig abschließenden Verzurrungsprofilen grei­ fenden Befestigungselementen für Verzurrungsgurte.The invention relates to a vehicle with a loading area and behind approximately horizontally projecting flanges from with Load area flush with lashing profiles grei Fastening elements for lashing straps.

Ein derartiges Fahrzeug ist in der DE-PS 27 57 662 beschrie­ ben; es weist eine Ladefläche oder -brücke, insbesondere aus in einem Brückenrahmen angeordneten Leichtmetallprofi­ len auf. In der Gebrauchslage ist die Ladefläche wenigstens teilweise rahmenartig von ausschwenkbar angelenkten Bordwän­ den umgeben, deren zur Ladefläche etwa parallele Scharnier­ achsen in hakenartige, radiale Einführschlitze für die Scharnierachsen aufweisende Scharnierösen eingesetzt sind. An der Ladefläche sind Ösen zum Verzurren von lastensichern­ den Seilen oder Verzurrungsgurten angelenkt; sie lassen sich in abgeklappter Lage der Bordwand an den Einführschlit­ zen der Scharnieröse für die Scharnierachse so heranführen, daß sie zwischen Ladefläche sowie Bordwand ruhen und den Einführschlitz überdecken.Such a vehicle is described in DE-PS 27 57 662 ben; it has a cargo bed or bridge, in particular made of light metal professionals arranged in a bridge frame len on. In the position of use, the loading area is at least partly frame-like of swing-out hinged side walls surrounded by the hinge that is approximately parallel to the loading area axles in hook-like, radial insertion slots for the Hinge eyes with hinge axes are inserted. There are eyelets on the loading area for lashing load-securing devices linked to the ropes or lashing straps; let them in the folded-down position of the drop side on the insertion slide zen the hinge eyelet for the hinge axis so that they rest between the loading surface and the side wall and the Cover the insertion slot.

Nachteilig ist hierbei, daß die Ösen unverschiebbar an vorbestimmten Stellen der Laderfläche angeordnet sind und sich in ihrer Lage nicht an die zu sichernde Ladung anpas­ sen lassen. Außerdem werden die Ösen, um ein Klappern während der Fahrt zu vermeiden, bei Nichtbenutzung abge­ klappt, um zwischen der Bordwand und der Ladefläche bzw. dem Brückenrahmen zu ruhen, so daß es stets erforderlich ist, zunächst die Bordwand abzuklappen, da die Ösen anders nicht zugänglich sind. Da nun aber aus Platzgründen, z.B. an einer Laderampe, ein Abklappen der Bordwände oft nicht möglich ist, läßt sich die Ladung häufig nicht unmittelbar nach dem Beladen verzurren; dies kann dann erst an anderer Stelle, wo mehr Platz zur Verfügung steht, geschehen. Schließlich ist es auch nachteilig, daß die Verzurrungsgur­ te zum Sichern der Ladung durch die Ösen hindurchgezogen werden müssen, bevor das Verspannen möglich ist, was häufig umständlich und zeitaufwendig ist.The disadvantage here is that the eyelets are immovable predetermined locations of the loading area are arranged and do not adjust their position to the load to be secured let it. It also loops to make a rattle Avoid while driving, when not in use folds between the drop side and the loading area or to rest the bridge frame so that it is always necessary is to fold down the drop side first, since the eyelets are different are not accessible. But because of space reasons, e.g. on a loading ramp, often not folding down the side walls is possible, the cargo often cannot be immediately lash after loading; this can only be done on others Where more space is available.  Finally, it is also disadvantageous that the lashing strap pulled through the eyelets to secure the load before tensioning is possible, which is often the case is cumbersome and time consuming.

Der Erfindung liegt die Aufgabe zugrunde, ein Fahrzeug zu schaffen, bei dem ein einfaches Einhaken von mit Verzur­ rungshaken versehenen Verzurrungsgurten an beliebiger Stel­ le der Ladefläche möglich ist, wobei sich die Verzurrungsha­ ken, ohne die Bordwand abklappen zu müssen, einhaken lassen sollen und daher auch für den Innenraum von Fahrzeugen mit festem Aufbau geeignet sind.The invention has for its object to a vehicle create, with a simple hooking with with lashing lashing straps on any position le of the loading area is possible, the lashing ha hook without having to fold down the drop side should and therefore also for the interior of vehicles fixed structure are suitable.

Gelöst wird diese Aufgabe bei einem Fahrzeug der eingangs erwähnten Art erfindungsgemäß durch mit den Verzurrungsgur­ ten verbundene Verzurrungshaken, die sich von der Ladeflä­ che her durch Schlitze hinter die Flansche einhaken lassen.This task is solved with a vehicle of the beginning mentioned type according to the invention with the lashing strap connected lashing hooks that extend from the loading area let it hook through the slits behind the flanges.

Vorzugsweise ist die Ladefläche von einem als U-Profil mit waagerecht nach innen gerichteten Schenkeln ausgebildeten Außenrahmenprofil eingefaßt und weist mit Abstand von den nach außen vorstehenden, als Teil der Außenrahmenprofile ausgebildeten Flanschen angeordnete umlaufende Bordwände auf. Der Verzurrungshaken wird somit seitlich am Außenrah­ men bzw. unmittelbar neben der Seitenwand eines geschlosse­ nen Aufbaus eingehakt, so daß bei Palettenbeladung kein Stauverlust auftritt, da die Verzurrungshaken seitlich außerhalb der Paletten liegen. Es ist nicht erforderlich, beim Einhaken des Verzurrungshakens die Bordwand herunterzu­ klappen, so daß Pritschenfahrzeuge auch seitlich an einer Rampe bzw. dicht an anderen Fahrzeugen oder Hindernissen stehen können, ohne daß dadurch das Sichern der Ladung mit Verzurrungsgurten beeinträchtigt wird. Weiterhin wird der Zeitaufwand für das Öffnen der Plane und das Herunterklap­ pen der Seitenbordwand beim Verzurren unter dem Außenrahmen oder mit Hilfe der Ösen bekannter Fahrzeuge eingespart.The loading area is preferably one with a U-profile trained horizontally inward legs Bordered outer frame profile and points at a distance from the protruding outwards as part of the outer frame profiles trained flanges arranged peripheral side walls on. The lashing hook is thus on the side of the outer frame men or immediately next to the side wall of a closed NEN structure hooked so that no pallet loading Loss of jam occurs because the lashing hooks on the side lie outside the pallets. It is not necessary, when hooking the lashing hook down the side wall fold, so that platform trucks also on the side of one Ramp or close to other vehicles or obstacles can stand without thereby securing the load with Lashing straps is affected. Furthermore, the  Time required to open the tarpaulin and fold it down side wall when lashing under the outer frame or saved using the eyelets of known vehicles.

Um die Verzurrungshaken neben der seitlichen Bordwand ein­ haken zu können, befindet sich entweder ein Spalt zwischen der Bordwand und dem Außenrahmenprofil und/oder der Flansch zum Einhaken der Verzurrungshaken ist gegenüber dem Steg des U-Profils nach innen zurückversetzt.Around the lashing hooks next to the side drop side to be able to hook, there is either a gap between the drop side and the outer frame profile and / or the flange to hook the lashing hook is opposite the web of the U-profile set back inside.

In analoger Weise sind Außenrahmenprofile zur Aufnahme fester Seiten- und Stirnwände eines Fahrzeugaufbaus mit an der Innenseite der Wände verlaufenden, durch waagerecht zu den Wänden gerichtete Flansche gebildete Schlitze versehen. Zusätzlich können in die Ladefläche Profile mit durch waage­ rechte, einander gegenüberliegende, einen Spalt zum Einha­ ken der Verzurrungshaken freilassende Flansche abgedeckte Nuten eingelassen sein.In an analogous manner, outer frame profiles are for mounting fixed side and end walls of a vehicle body the inside of the walls, running through horizontally slits formed on the walls. In addition, profiles can also be placed in the loading area using a scale right, opposite, a gap to hold The lashing hook does not cover the flanges Grooves.

Die Profile können aus Rollprofilen, Walzprofilen oder Strangpreßprofilen, vorzugsweise aus Aluminium bestehen.The profiles can consist of rolled profiles, rolled profiles or Extruded profiles, preferably made of aluminum.

Um eine Versteifung der Flansche an den Verzurrungsprofilen zu erreichen, können in der Nut der U-Profile Anschlag­ nocken angeordnet sein, die mit dem U-Profil verschweißt oder verschraubt sind. Diese Anschlagnocken bilden zusätz­ liche Anschläge für die Verzurrungshaken, die sich bei Be­ darf benutzen lassen, um ein Verschieben der Verzurrungsha­ ken zu verhindern. Die Anschlagnocken können paarweise im Abstand der Verzurrungshakenbreite voneinander angeordnet sein, um Verzurrungskräfte in allen Beanspruchungsrichtun­ gen innerhalb der Ladefläche aufnehmen zu können.To stiffen the flanges on the lashing profiles can be reached in the groove of the U-profiles be arranged cams, which are welded to the U-profile or screwed. These stop cams form additional Liche stops for the lashing hooks, which are at Be may be used to move the lashing straps to prevent ken. The stop cams can be in pairs in Distance of the lashing hook width from each other lashing forces in all directions to be able to accommodate within the loading area.

Die Erfindung wird nachstehend anhand mehrerer, in der Zeichnung dargestellter Ausführungsbeispiele des näheren er­ läutert. In der Zeichnung zeigen:The invention is described below with reference to several in the Drawing illustrated embodiments of the closer he purifies. The drawing shows:

Fig. 1 einen Teilschnitt durch einen Fahrzeugaufbau mit einer abklappbaren Bordwand, Fig. 1 a partial section through a vehicle body with a hinged tail gate,

Fig. 2 eine bereichsweise Draufsicht auf den Fahrzeug­ aufbau gemäß Fig. 1, Fig. 2 is a partially plan view of the vehicle body shown in FIG. 1,

Fig. 3 eine Seitenansicht eines Ausschnitts des Aufbaus gemäß Fig. 1, Fig. 3 is a side view of a detail of the structure according to Fig. 1,

Fig. 4 einen Teilschnitt durch einen festen Fahrzeugauf­ bau, Fig. 4 is a partial section through a fixed construction vehicle on,

Fig. 5 einen Teilschnitt durch die Ladefläche eines Fahr­ zeugaufbaus mit einem Verzurrungsprofil, Fig. 5 is a partial section through the back of a driving-generating structure with a Verzurrungsprofil,

Fig. 6 eine Teilansicht im Schnitt einer Ladefläche mit einem anderen Verzurrungsprofil und Fig. 6 is a partial view in section of a loading area with a different lashing profile and

Fig. 7 eine Teildraufsicht auf die Ladefläche gemäß Fig. 6. Fig. 7 is a partial plan view of the loading area of FIG. 6.

Von einem Fahrzeugaufbau sind nur ein Teil einer Ladefläche 1, ein Außenrahmenprofil 2, das als U-Profil ausgebildet ist, und ein Querträger 3 dargestellt. Das Außenrahmenpro­ fil 2 weist nach innen gerichtete Schenkel 4 auf, die mit dem Querträger 3 verbunden sind. Je nach der Bauart des Rahmens kann der obere Schenkel 4 auch entfallen, so daß der Außenrahmen 2 aus einem offenen U-Profil besteht. Des weiteren befindet sich am Außenrahmenprofil 2 oberhalb ei­ ner Nut 6 ein waagerecht nach außen gerichteter Flansch 5.Of a vehicle body, only part of a loading area 1 , an outer frame profile 2 , which is designed as a U-profile, and a cross member 3 are shown. The Außenrahmenpro fil 2 has inwardly directed legs 4 which are connected to the cross member 3 . Depending on the design of the frame, the upper leg 4 can also be omitted, so that the outer frame 2 consists of an open U-profile. Furthermore, there is a horizontally outwardly directed flange 5 on the outer frame profile 2 above egg ner groove 6 .

Eine Bordwand 7 ist mittels eines Scharniers 37 am Außen­ rahmenprofil 2 angelenkt und erstreckt sich senkrecht zur Ladefläche 1. Zwischen der Bordwand 7 und dem Flansch 5 befindet sich ein Schlitz 15, 16, durch den hindurch sich ein Verzurrungshaken 8 in die Nut 6 hinter dem Flansch 5 einhängen läßt. Der Verzurrungshaken 8 kann mit seitlich abstehenden Nasen 10 versehen sein, die hinter einem mit dem Außenrahmenprofil 2 verschweißten Anschlagnocken 12 greifen. Jeder Verzurrungshaken 8 ist mit einer seitlich abstehenden Nase 10 versehen, die hinter einen mit dem Außenrahmenprofil 2 verschweißten Anschlagnocken 12 greift.A side wall 7 is hinged to the outer frame profile 2 by means of a hinge 37 and extends perpendicularly to the loading area 1 . Between the side wall 7 and the flange 5 there is a slot 15 , 16 through which a lashing hook 8 can be hooked into the groove 6 behind the flange 5 . The lashing hook 8 can be provided with laterally projecting lugs 10 which engage behind a stop cam 12 welded to the outer frame profile 2 . Each lashing hook 8 is provided with a laterally projecting nose 10 which engages behind a stop cam 12 welded to the outer frame profile 2 .

Im hochgeklappten Zustand der Bordwand 7 sorgt ein Dichtpro­ fil 11 für eine Abdichtung zwischen dem Außenrahmenprofil 2 und der Bordwand 7.When the side wall 7 is folded up, a Dichtpro fil 11 provides a seal between the outer frame profile 2 and the side wall 7 .

Die Anschlagnocken 12 sind mit einem solchen Abstand vonein­ ander am Außenrahmenprofil 2 angeordnet, daß sich die Ver­ zurrungshaken 8 frei verschiebbar dazwischen einhängen, bei Bedarf jedoch gegen die Anschlagnocken 12 festlegen lassen, so daß sie sich nicht verschieben können. Die Anschlag­ nocken lassen sich auch paarweise im Abstand der Verzur­ rungshakenbreite anordnen, so daß längsgerichtete Verzur­ rungskräfte in beiden Richtungsachsen aufgenommen werden.The stop cams 12 are arranged at such a distance vonein other on the outer frame profile 2 that the Ver zurrungshaken 8 hang freely between them, but can be set against the stop cam 12 if necessary so that they can not move. The stop cam can also be arranged in pairs at a distance from the lashing hook width so that longitudinal lashing forces are absorbed in both directions.

Im Bereich von üblicherweise am Außenrahmenprofil 2 angeord­ neten Rungentaschen 13 sind die Anschlagnocken 12 in ihrem oberen Bereich 14 mit den Rungentaschen 13 verschweißt, so daß hier eine erhöhte Anschweißfestigkeit gegeben ist. Die Anschlagnocken 12 verhindern im übrigen ein Aufbiegen der Flansche 5 unter der Belastung durch die Verzurrungshaken 8. Jeder Verzurrungshaken 8 ist mit einem Schlitz 9 verse­ hen, durch den eine Schlaufe eines nicht dargestellten Verzurrungsgurtes verläuft.In the range of usually on the outer frame profile 2 angeord Neten stake pockets 13, the stop cams 12 are welded in its upper region 14 with the stake pockets 13, so that an increased welding strength is given here. The stop cams 12 also prevent the flanges 5 from bending under the load from the lashing hooks 8 . Each lashing hook 8 is hen with a slot 9 verses, through which a loop of a lashing strap, not shown.

Bei dem in Fig. 4 dargestellten Ausführungsbeispiel handelt es sich um eine Teilansicht eines festen Fahrzeugaufbaus, bei dem ein als Strangpreßprofil ausgebildetes Außenrahmen­ profil 18 eine senkrechte Seiten- bzw. Stirnwand 19 auf­ nimmt und zwischen einem Flansch 21 einen Schitz 20 und eine Nut 24 zur Aufnahme des Verzurrungshakens 8 bildet.In the embodiment shown in Fig. 4, it is a partial view of a fixed vehicle body, in which an outer frame designed as an extruded profile 18 takes a vertical side or end wall 19 and between a flange 21 a slot 20 and a groove 24 for Recording the lashing hook 8 forms.

Auch hier schließt sich an den Flansch 21 eine Ladefläche 17 an, und das Außenrahmenprofil 18 wird von einem Querträ­ ger 3 gehalten.Here, too, a loading area 17 joins the flange 21 , and the outer frame profile 18 is held by a cross member 3 .

In der Nut 24 sind Anschlagnocken 22 angeordnet, die mit­ tels Schrauben 23 gegen ein Verschieben festgelegt sind. Die Anschlagnocken 22 stützen den Flansch 21, während die Schrauben 23 ein Aufbiegen unter der Belastung durch die Verzurrungshaken 8 verhindern.In the groove 24 stop cams 22 are arranged, which are fixed by means of screws 23 against displacement. The stop cams 22 support the flange 21 , while the screws 23 prevent bending under the load from the lashing hooks 8 .

Zusätzlich zu den entlang der Bordwand 7 bzw. 19 verlaufen­ den Verzurrungsprofilen können auch in der Ladefläche Ver­ zurrungsprofile, wie sie in Fig. 5 und 6 dargestellt sind, angeordnet sein.In addition to the lashing profiles running along the side wall 7 and 19 , ver lashing profiles as shown in FIGS . 5 and 6 can also be arranged in the loading area.

Das in Fig. 5 dargestellte Verzurrungsprofil 26 ist als Rollprofil ausgebildet und in eine Ladefläche 25 eingelas­ sen. Durch die waagerecht vorstehenden Flansche 27 entsteht eine Nut 28, in die der Verzurrungshaken 8 eingreifen kann. Auch hier befinden sich Anschlagnocken 29, die mit den Flanschen 27 bündig abschließen und mit diesen verschweißt sind. The lashing profile 26 shown in FIG. 5 is designed as a rolling profile and is inserted into a loading area 25 . The horizontally projecting flanges 27 create a groove 28 into which the lashing hook 8 can engage. Here too there are stop cams 29 which are flush with the flanges 27 and welded to them.

Bei dem Ausführungsbeispiel gemäß Fig. 6 besteht das Verzur­ rungsprofil 30 aus einem Strangpreßprofil mit vorspringen­ den Flanschen 31 und dazwischen befindlicher Nut 32. In die­ sem Falle sind die Anschlagnocken 33 mittels Schrauben 34 befestigt.In the embodiment according to FIG. 6, the lashing profile 30 consists of an extruded profile with protruding flanges 31 and groove 32 therebetween. In this case, the stop cams 33 are fastened by means of screws 34 .

Bei allen dargestellten Ausführungsbeispielen dienen die Anschlagnocken 12, 22, 29, 33 dazu, Kräfte in Längsrichtung der Nut 6, 24, 28, 32 aufzunehmen und durch das Verschwei­ ßen bzw. Verschrauben der Anschlagnocken 12, 22, 29, 33 mit dem Verzurrungsprofil 2, 18, 26, 30 eine Versteifung der Flansche 5, 21, 27, 31 zu erreichen.In all the illustrated embodiments, the stop cams 12 , 22 , 29 , 33 serve to absorb forces in the longitudinal direction of the groove 6 , 24 , 28 , 32 and by welding or screwing the stop cams 12 , 22 , 29 , 33 to the lashing profile 2 , 18 , 26 , 30 to achieve a stiffening of the flanges 5 , 21 , 27 , 31 .

Claims (11)

1. Fahrzeug mit Ladefläche und hinter etwa waagerecht vorstehende Flansche von mit der Ladefläche bündig abschließenden Verzurrungsprofilen greifenden Befesti­ gungselementen für Verzurrungsgurte, gekennzeichnet durch mit den Verzurrungsgurten verbundene, von der Ladefläche (1, 17, 25) her durch Schlitze (15, 16, 20, 35, 36) hinter die Flansche (5, 21, 27, 31) einhakbare Verzurrungshaken (8).1.Vehicle with loading area and behind approximately horizontally protruding flanges of fastening elements for lashing straps which are flush with the loading area and are secured by lashing profiles, characterized by lashing straps connected to the lashing straps and from the loading area ( 1 , 17 , 25 ) by slots ( 15 , 16 , 20 , 35 , 36 ) behind the flanges ( 5 , 21 , 27 , 31 ) hooks for lashing ( 8 ). 2. Fahrzeug nach Anspruch 1, dadurch gekennzeichnet, daß die Ladefläche (1) von einem als U-Profil (2) mit waagerecht nach innen gerichteten Schenkeln (4) ausge­ bildeten Außenrahmenprofil (2) eingefaßt ist und mit Abstand (15, 16) von den nach außen vorstehenden, als Teil der Außenrahmenprofile (2) ausgebildeten Flan­ schen (5) angeordnete umlaufende Bordwände (7) auf­ weist.2. Vehicle according to claim 1, characterized in that the loading surface (1) is enclosed by a U-profile (2) directed with horizontal inwardly legs (4) being formed outer frame profile (2) and at a distance (15, 16) from the above to the outside, formed as part of the outer frame profile (2) Flan rule (5) arranged circumferential side walls (7) has. 3. Fahrzeug nach Anspruch 2, dadurch gekennzeichnet, daß der Flansch (5) gegenüber dem Steg des U-Profils (2) nach innen zurückversetzt ist. 3. Vehicle according to claim 2, characterized in that the flange ( 5 ) with respect to the web of the U-profile ( 2 ) is set back inwards. 4. Fahrzeug nach Anspruch 1 oder 2, dadurch gekennzeich­ net, daß die Ladefläche (17) Außenrahmenprofile (18) zur Aufnahme fester Seiten- und Stirnwände (19) von Fahrzeugaufbauten mit an der Innenseite der Wände (19) verlaufenden, durch waagerecht zu den Wänden (19) ge­ richtete Flansche (21) gebildeten Schlitzen (20) auf­ weist.4. Vehicle according to claim 1 or 2, characterized in that the loading area ( 17 ) outer frame profiles ( 18 ) for receiving fixed side and end walls ( 19 ) of vehicle bodies with on the inside of the walls ( 19 ) extending by horizontal to the Walls ( 19 ) directed flanges ( 21 ) formed slots ( 20 ). 5. Fahrzeug nach Anspruch 1, dadurch gekennzeichnet, daß in die Ladefläche Profile (26, 30) mit durch waage­ rechte, einander gegenüberliegende, einen Spalt zum Einhaken der Verzurrungshaken freilassende Flansche (27, 31) abgedeckte Nuten (28, 32) eingelassen sind.5. Vehicle according to claim 1, characterized in that in the loading area profiles ( 26 , 30 ) with by horizontal, opposite, a gap for hooking the lashing hooks free flanges ( 27 , 31 ) covered grooves ( 28 , 32 ) are embedded . 6. Fahrzeug nach einem oder mehreren der Ansprüche 1 bis 5, dadurch gekennzeichnet, daß die Profile als Roll­ profile (2, 26) ausgebildet sind.6. Vehicle according to one or more of claims 1 to 5, characterized in that the profiles are designed as roll profiles ( 2 , 26 ). 7. Fahrzeug nach einem oder mehreren der Ansprüche 1 bis 5, dadurch gekennzeichnet, daß die Profile als Walz­ profile ausgebildet sind.7. Vehicle according to one or more of claims 1 to 5, characterized in that the profiles as a roll profiles are formed. 8. Fahrzeug nach einem oder mehreren der Ansprüche 1 bis 5, dadurch gekennzeichnet, daß die Profile als Strang­ pressprofile (18, 30) ausgebildet sind.8. Vehicle according to one or more of claims 1 to 5, characterized in that the profiles are designed as extruded profiles ( 18 , 30 ). 9. Fahrzeug nach einem oder mehreren der Ansprüche 1 bis 8, gekennzeichnet durch an den Verzurrungsprofilen (2, 18, 26, 30) angeordnete Anschlagnocken (12, 22, 29, 33).9. Vehicle according to one or more of claims 1 to 8, characterized by stop cams ( 12 , 22 , 29 , 33 ) arranged on the lashing profiles ( 2 , 18 , 26 , 30 ). 10. Fahrzeug nach Anspruch 9, gekennzeichnet durch mit dem Verzurrungsprofil (2, 26) und dessen Flansch (5, 27) verschweißte Anschlagnocken (12, 29). 10. Vehicle according to claim 9, characterized by the lashing profile ( 2 , 26 ) and its flange ( 5 , 27 ) welded stop cams ( 12 , 29 ). 11. Fahrzeug nach Anspruch 9, gekennzeichnet durch mit dem Verzurrungsprofil (18, 30) und dessen Flansch (21, 31) verschraubte Anschlagnocken (22, 33).11. Vehicle according to claim 9, characterized by the lashing profile ( 18 , 30 ) and its flange ( 21 , 31 ) screwed stop cams ( 22 , 33 ).
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