DE102010019555A1 - Fuel rotary piston engine, particularly for propulsion of motor vehicles, comprises closed cylindrical hollow chamber, which is formed from stator, cladding segments, valve segments with combustion chambers, and sprung front plates - Google Patents

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Abstract

The fuel rotary piston engine comprises a closed cylindrical hollow chamber (4), which is formed from a stator (1), cladding segments (5,5'), valve segments (6,6') with combustion chambers (16,16'), and sprung front plates (7). A driven shaft (3), which is connected with rotary pistons (2) by three-dimensional wheel spokes (26) bent in the form of screw blade, and is inserted coaxial into the cylindrical hollow chamber of the stator.

Description

Die Erfindung bezieht sich auf einen Brennstoffrotationskolbenmotor nach dem Oberbegriff des Anspruches 1.The invention relates to a fuel rotary piston engine according to the preamble of claim 1.

Derartige Rotationskolbenmotoren werden in mehrere Bereiche der Maschinenbau eingesetzt, insbesondere als Brennstoffrotationsmotoren im Kraftfahrzeugbau.Such rotary piston engines are used in several areas of mechanical engineering, in particular as fuel rotary engines in automotive engineering.

Brennstoffmotoren in der Ausführung als Benzinmotor oder als Dieselmotor wandeln in einem fossilen Brennstoff gespeicherter Energie durch die Verbrennung in mechanische Energie um.Fuel engines in the form of a gasoline engine or as a diesel engine convert energy stored in a fossil fuel into mechanical energy through combustion.

Die in der Praxis überwiegend verwendete Brennstoffmotoren haben einen Viertaktdurchgang (-Takt 1, Ansaugen//Takt 2, Verdichten und Zünden//Takt 3, Verbrennen und Expandieren//Takt 4, Ausschieben).The predominantly used in practice fuel engines have a four-stroke cycle (clock 1, suction // cycle 2, compression and ignition // cycle 3, burning and expanding // cycle 4, pushing out).

Bekannt sind die Brennstoffmotoren mit einem Hubkolbentriebwerk für die Umwandlung einer linearen Bewegung der Kolben durch Pleuelmechanismus in eine drehende Bewegung einer Arbeitswelle. Der Viertaktdurchgang dauert bei 720° Umdrehungen der Arbeitwelle.Known are the fuel engines with a Hubkolbentriebwerk for the conversion of a linear movement of the piston by Pleuelmechanismus in a rotating movement of a working shaft. The four-stroke cycle lasts at 720 ° revolutions of the working shaft.

Dieses Konstruktionsprinzip der Kraftübertragung ist nicht effektiv, weil der Drehkraft ergibt sich als Multiplikation das veränderlichen vom Maximum bis Minimum Gasdruck an Kolben mit den veränderlichen umgekehrt von Minimum bis Maximum Dreharm den Kurbel-Pleuel-Paar.This design principle of power transmission is not effective because the torque arises as a multiplication of the variable from maximum to minimum gas pressure on pistons with the variable conversely from minimum to maximum rotary arm of the crank-connecting rod pair.

In den sechziger Jahren des vergangenen Jahrhunderts wurde ein Brennstoffrotationsmotor entwickelt, der nach Rotationskolbenprinzip arbeitet und als Wankel-Motor bekannt ist.In the sixties of the last century, a fuel rotary engine was developed, which operates on a rotary piston principle and is known as Wankel engine.

Dieser Wankel-Motor besteht aus einem Stator mit einem im Querschnitt unrunden Hohlraum und einem im Querschnitt dreieckigen und dreispitzigen Rotationskolben mit drei trochoidenformigen Konturen, die beide zwischen sich einen Arbeitsraum des Brennstoffmotors ausbilden. Das Triebwerk des Motors ist ein Getriebe mit einem Planetarmechanismus mit einer zentrisch zur Hohlraum angeordneten Arbeitswelle. Die Bewegung des Rotationskolbens in dem Arbeitsraum ist durch diese Planetargetriebe gesteuert.This Wankel engine consists of a stator with a non-circular cross-section cavity and a triangular in cross-section and dreispitzigen rotary piston with three trochoidenformigen contours, both of which form a working space of the fuel engine between them. The engine of the engine is a gear with a planetary mechanism with a centrally arranged to the cavity working shaft. The movement of the rotary piston in the working space is controlled by these planetary gear.

Die Übertragung die Druckkräfte von dem Rotationskolben an der Arbeitswelle. erfolgt sich durch den Planetarmechanismus der Getriebe bei Viertaktdurchgang nach 1080° Umdrehung der Rotationskolben.The transmission of the pressure forces from the rotary piston to the working shaft. takes place through the planetary mechanism of the transmission in four-stroke cycle after 1080 ° rotation of the rotary piston.

Dieser Wankel-Motor zeichnet sich gegenüber Hubkolbenmotoren durch einen extrem einfacher Aufbau, höheres Drehemoment, Leistungsdichte bei geringem Gewicht und Platzbedarf, sowie durch eine höhere Laufruhe aus.This Wankel engine is distinguished from reciprocating engines by an extremely simple design, higher torsional moment, power density with low weight and space requirements, as well as by a smoother running.

Ein ähnlicher Brennstoffrotationskolbenmotor wurde durch die DE 103 61 618 A1 bekannt. Noch ein ähnlicher Brennstoffrotationsmotor wurde durch die DE 103 08 831 B3 2004.09.09 bekannt. Dieser Brennstoffrotationsmotor besteht aus einem Stator mit einem im Querschnitt ovalen Arbeitsraum und einen im Querschnitt ovalen Rotationskolben mit einer ovalförmigen Außenkontur. Die Planetarbewegung dieser Rotationskolben im Arbeitsraum ist durch eine automatische Wechselung der Dreheachse gesteuert, die einer zentrisch angeordneten Arbeitswelle auch in Wechselung angreifen und drehen. Der Viertaktdurchgang verläuft nach 1440° Umdrehung der Rotationskolben.A similar fuel rotary piston engine was characterized by the DE 103 61 618 A1 known. Another similar fuel rotation engine was the DE 103 08 831 B3 2004.09.09 known. This fuel rotary engine consists of a stator with a cross-sectionally oval working space and a cross-sectionally oval rotary piston with an oval-shaped outer contour. The planetary movement of these rotary pistons in the working space is controlled by an automatic change of the rotary axis, which attack and rotate a centrally arranged working shaft in change. The four-stroke cycle runs after 1440 ° rotation of the rotary piston.

Sowohl diesen Brennstoffrotationskolbenmotoren als auch Wankel-Motor haben wesentliche Nachteile, die überwiegend dem Triebwerk mit dem Planetarmechanismus und die Planetarbewegung der Rotationskolben verursachten.Both these fuel rotary engine and Wankel engine have significant drawbacks, which caused mainly the engine with the planetary mechanism and the planetary motion of the rotary piston.

Sehr nachteilig ist auch, dass die abgerundete Druckfläche am Rotationskolben nicht senkrecht zur Umfangsrichtung der Rotationskolben ausgerichtet sind, sodass nur Komponenten der sich aus dem Gasdruck entwickelnder Kräfte in Drehrichtung des Rotationskolbens wirken, während die andern Kraftkomponenten vom Lager der Arbeitswelle aufgenommen werden. Weil dafür einen Massenausgleich gegen Unwuchten nötig ist, geht viel Energie verloren, das den Wirkungsgrad verschlechtert.It is also very disadvantageous that the rounded pressure surface on the rotary piston is not oriented perpendicular to the circumferential direction of the rotary pistons, so that only components of the forces developing from the gas pressure act in the direction of rotation of the rotary piston, while the other force components are absorbed by the bearing of the working shaft. Because it requires a mass balance against imbalances, much energy is lost, which deteriorates the efficiency.

Eine Drehekolbenmaschine mit Ringzylindern und drin an zentrisch angeordnete Achse rotierenden Kolben, mit Drehschiebern als Absperrteile, die in ruhenden Arbeitswandungen eingesetzt sind und das Zylinderraum aufteilen, wurde durch die WO 1996 022 453 bekannt. Nachteilig in diese Maschine ist eine komplizierte Durchführung den Treibgasen und Brenngasen durch Umleitungskanäle. Außerdem ist unvermeidlich ein Durchblasen von Luft-Brennstoff-Gemisch in Auspuffgasen.A rotary piston machine with ring cylinders and in it on centrically arranged axis rotating piston, with rotary valves as shut-off parts, which are used in stationary working walls and divide the cylinder chamber, was through the WO 1996 022 453 known. A disadvantage of this machine is a complicated implementation of the propellant gases and fuel gases through diversion channels. In addition, it is inevitable a blowing of air-fuel mixture in exhaust gases.

Noch ein Kreiskolbenmotor aus einem Gehäuse, Kammern mit Schiebern, Seitenwänden und einem drin an zentrisch angeordnete Achse rotierenden Kolben wurde durch die DE 42 25 300 A1 bekannt.Still a rotary engine from a housing, chambers with sliders, side walls and an in it centrally arranged axis rotating piston was through the DE 42 25 300 A1 known.

Nachteilig in diesem Motor ist undichte Kontakt der Trennschieberspitze mit Rotierenden Kolben und auch eine komplizierte Durchführung den Treibgasen und Brenngasen durch Umleitungskanäle.A disadvantage of this engine is leaking contact the gate valve tip with rotating piston and also a complicated implementation of the propellant gases and fuel gases through bypass ducts.

Aus Patentanmeldung DE 2005 038 302.5-15 mit Zusatzanmeldungen DE 10 2006 001 158.9 DE 10 2006 014 425 A1 ist einen Brennstoffrotationskolbenmotor bekannt. From patent application DE 2005 038 302.5-15 with additional registrations DE 10 2006 001 158.9 DE 10 2006 014 425 A1 is known a fuel rotary piston engine.

Diese Brennstoffrotationskolbenmotor bestehet aus einem Stator, der aus Mantelsegmenten, Ventilsegmenten mit Brennräumen und gefederten Stirnplatten einen geschlossene zylindrische Hohlraum bildet, und einem, mit einer Abtriebswelle verbundenen Rotationskolben, der koaxial und drehfest mit der Abtriebswelle verbunden und koaxial in den zylindrischen Hohlraum den Stator eingesetzt ist; die beide Arbeitsraume bilden, welche durch den Spitze den Rotationskolben getrennt sind, dabei aus Stator zwei steuerbare und wechselweise in den Arbeitsraume eingreifende Trennschieber in eine sich mit der Drehebewegung des Rotationskolbens vergrößernde und eine sich verkleinernde Arbeitskammer aufteilen, und über eine Fernsteuereinheit schaltbaren Einlasskanäle mit einer Versorgungseinrichtung für ein Brennstoff-Luftgemisch und über die Fernsteuerungseinheit schaltbaren Auslasskanäle mit einer Entsorgungseinrichtung für das verbrauchte Brennstoff-Luftgemisch verbunden ist.This fuel rotary piston engine consists of a stator which forms a closed cylindrical cavity from shell segments, valve segments with combustion chambers and sprung end plates, and a rotary piston connected to an output shaft, which is coaxially and non-rotatably connected to the output shaft and coaxially inserted into the cylindrical cavity of the stator ; form the two working spaces, which are separated by the top of the rotary piston, thereby dividing two controllable and alternately engaging in the workspaces isolating slide in one with the rotation of the rotary piston magnifying and a decreasing working chamber, and via a remote control unit switchable inlet channels with a Supply means for a fuel-air mixture and via the remote control unit switchable outlet channels with a disposal means for the spent fuel-air mixture is connected.

Der Rotationskolben dieses Motors hat in axialen Länge eine Außenkontur aus zwei mit einem Radius Rmin und anderem Radius Rmin kreisgebogene und sich mit dem Umfangswinkel der Rotationskolben in Drehrichtung nicht verändernde Außenkonturteile, schräg in der Richtung der Drehachse angeordneten Verbindungskonturteile, die Außenkonturteile zusammenschließt und radiales angeordneten Außenkonturteile, die kreisgebogene Außenkonturteile von anderen Seite der Außenkontur der Rotationskolben zusammenschließt. Eine kreisgebogene Außenkonturteil gleicher dem zylindrischen Hohlraum den Stator Radius Rmax hat und den zweite kreisgebogenen Außenkonturteil dem Radius Rmin hat, der kleiner auf Größe radialen Außenkonturteil ist; die kreisgebogenen Außenkonturteile stoßen aneinander und bilden an den Rotationskolben in diesem Bereich eine Spitze.The rotary piston of this motor has in axial length an outer contour of two with a radius Rmin and other radius Rmin arcuate and with the circumferential angle of the rotary piston in the direction of rotation not changing outer contour parts, obliquely arranged in the direction of rotation axis connecting contour parts, the outer contour parts together and radially arranged outer contour parts , which combines arcuate outer contour parts from the other side of the outer contour of the rotary piston. An arcuate outer contour of the same cylindrical cavity has the stator radius Rmax and the second arcuate outer contour portion has the radius Rmin smaller than radial outer contour pitch; the arcuate outer contour parts abut each other and form a tip on the rotary piston in this area.

Mit dieser Erfindung wurden wichtige Nachteile den Brennstoffrotationskolbenmotoren mit der Planetarbewegung des Kolbens sowie Nachteile bekannten Rotationskolbenmotoren gelöst.With this invention, important drawbacks have been solved the fuel rotary piston engines with the planetary movement of the piston and disadvantages known rotary piston engines.

Nachteilig geblieben aber einen gasdruckundichten Linienkontakt zwischen Trennschieber und schräg in der Richtung der Drehachse angeordneten Verbindungskonturteile des Rotationskolben an welche aus dem Gasdruck entwickelnder Kräfte nicht in Drehrichtung des Rotationskolbens wirken, sondern in Gegenrichtung. Deswegen verschlechtert sich den Wirkungsgrad.A disadvantage remained but a gas-pressure-tight line contact between the slide and obliquely arranged in the direction of the axis of rotation connecting contour parts of the rotary piston to which from the gas pressure evolving forces do not act in the direction of rotation of the rotary piston, but in the opposite direction. Therefore, the efficiency deteriorates.

Mit der Erfindung nach Patentanmeldung DE 10 2009 029 950.5 wurden auch diese Nachteile bekannten Rotationskolbenmotoren gelöst.With the invention according to patent application DE 10 2009 029 950.5 These disadvantages were also known rotary piston engines solved.

In diesem Motor besteht Rotationskolben (2) aus zylindrischen gespiegelt angeordneten Paar Ringsegmenten (2.01, 2.01' und 2.02, 2.02'), welche Außenkonturradirussen zwei unterschiedlichen großen haben und durch gasdichte Kontakt Seitenflächen und Außenkonturen den Ringsegmenten (2.01, 2.01') und (2.02, 2.02') mit innere Fläche zylindrischen Hohlraum (4) den Stator (1) Arbeitsraume (11, 11') bildet, die größter sind als Brennraume (16, 16') sind, dabei Außenradius Rmax Ringsegmenten (2a, 2a') gleichgroß ist dem Innenradius des zylindrischen Hohlkörper den Stator (1) und Außenradius Rmin Ringsegmenten (2b, 2b') kleiner ist als Innenradius des Hohlraumes den Stator (1) und die Außenkonturen den Radsegmenten ((2.01 mit 2.01') ...) Rotationskolben (2) mit Außenkonturen den Ringsegmenten ((2.02 mit 2.02') beidseitig mit radialer Außenkonturen (29, 30 und 29', 30') verbunden sind und bei Viertakt-Arbeitsprozess als Druckfläche dienen.In this engine there are rotary pistons ( 2 ) of cylindrical mirrored arranged pair of ring segments ( 2:01 . 2:01 ' and 2:02 . 2:02 ' ), which Außenkonturradirussen have two different sizes and by gas-tight contact side surfaces and outer contours of the ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ) and ( 2:02 . 2:02 ' ) with inner surface cylindrical cavity ( 4 ) the stator ( 1 ) Work Rooms ( 11 . 11 ' ), which are larger than fireboxes ( 16 . 16 ' ), while outer radius Rmax ring segments ( 2a . 2a ' ) is equal to the inner radius of the cylindrical hollow body, the stator ( 1 ) and outer radius Rmin ring segments ( 2 B . 2 B' ) is smaller than the inner radius of the cavity the stator ( 1 ) and the outer contours of the wheel segments (( 2:01 With 2:01 ' ) ...) rotary piston ( 2 ) with outer contours of the ring segments (( 2:02 With 2:02 ' ) on both sides with radial outer contours ( 29 . 30 and 29 ' . 30 ' ) are connected and serve as a printing surface in four-stroke work process.

Der Rotationskolben (2) besteht aus Ringsegmenten (2.01, 2,01'; 2.02, 202'), deren Innenkonturen mit den Abtriebswelle (3) durch dreidimensional in der Form Schraubenblatt gebogenen Radspeichen (26) verbunden sind.The rotary piston ( 2 ) consists of ring segments ( 2:01 . 2.01 '; 2:02 . 202 ' ) whose inner contours with the output shaft ( 3 ) by three-dimensional in the form of screw blade bent wheel spokes ( 26 ) are connected.

Aber auch diese Erfindung haben folgende Nachteile:

  • – es besteht eine Gefahr der Blockierung des Motors durch eine Kollision zwischen Kolben und den Trennschieber, insbesondere bei eine Panne in Automatik der Fernsteuerungseinheit;
  • – die Durchlässigkeit den Einlass- und Auslass-Tellerventile ist nicht genügend groß für Gasstromgroßen des Motors;
  • – die Steuerung von Einlass- und Auslassventile ist mit der Bewegung von Trennschieber nur durch Automatik der Fernsteuerungseinheit verbunden;
  • – bei schlagartigem Kontakt den Trennschieberspitzen mit Rotoroberfläche ist eine Abplatzung beiden Flächen unvermeidlich.
But also this invention have the following disadvantages:
  • There is a risk of the engine being blocked by a collision between the piston and the separating slide, in particular in the event of a breakdown in the automatic control unit of the remote control unit;
  • The permeability of the inlet and outlet poppet valves is not sufficiently great for gas flow quantities of the engine;
  • The control of intake and exhaust valves is linked to the movement of the isolating gate only by the automatic of the remote control unit;
  • - In case of sudden contact the separator slide tips with rotor surface chipping both surfaces is inevitable.

Wegen diese Nachteile wurde der Erfindung nach Patentanmeldung DE 10 2009 029 950.5 schwer realisierbar.Because of these disadvantages, the invention according to patent application DE 10 2009 029 950.5 difficult to realize.

Es besteht daher die technische Aufgabe, einen realisierbaren Brennstoffrotationskolbenmotor zu entwickeln.It is therefore the technical task to develop a realizable fuel rotary piston engine.

Diese Aufgabe wird durch die kennzeichnenden Merkmale des Anspruches 1 gelöst. Weitere Ausgestaltungsmöglichkeiten ergeben sich aus den Unteransprüchen 2 bis 8.This object is solved by the characterizing features of claim 1. Further embodiment possibilities emerge from the dependent claims 2 to 8.

In dem neue Brennstoffrotationskolbenmotor in den Ventilsegmenten (6) des Stators (1) sind mit Drehwinkelabstand (a) von Brennraumachse Trennschieber (12, 12'), mit dem Drehwinkelabstand (b) von Brennraumachse Trennschieber (13, 13'), mit dem Drehwinkelabstand (c) von Brennraumachse Einlassventile (25, 25') und mit dem Drehwinkelabstand (d) von Brennraumachse Auslassventile (28, 28') angeordnet, dabei Drehewinkelabstände (a, b, c, d) nach der Gleichungen (A, B, C, D), gerechnet sind, die Rotationskolben (2) den Ringsegmenten (2.01, 2.01') haben, welche der Außenkontur (2.011) mit nach der Gleichung (E) gerechnete Umfangwinkel e haben, außerdem
die Außenkonturen den Ringsegmenten (2.02, 2.02') den Rotationskolben (2) haben Absenkungen (2.021) der Oberfläche vor Ringsegmenten (2.01, 2.01'), welche durch Gleitungskonturen (2.022) mit weitere Teilen Außenkonturen (2.01, 2.01') verbunden sind, dabei Absenkungen (2.021) Umfangwinkel g haben, der größer ist, als nach der Gleichung (G) gerechnet. a = –(((0,5·t1 + 0,5·t3):ω2) + z·ω1 + s1) (A) b = ((0,5·t2 + 0,5·t3):ω2) + z·ω1 + s2 (B) c = –((0,5·t4):ω2) + α1) (c) d = (0,5·t4):ω2) + α2 (D) e = (t1·ω1) + (t2·ω1) + (t3·ω1) + z·ω1 (E) g = (t1·ω1) + z·ω1 (G)
In the new fuel rotary piston engine in the valve segments ( 6 ) of the stator ( 1 ) are with angular distance (a) from the combustion chamber axis separating slide ( 12 . 12 ' ), with the angular distance (b) of the combustion chamber axis separating slide ( 13 . 13 ' ), with the rotational angular distance (c) of combustion chamber axis intake valves ( 25 . 25 ' ) and with the rotational angular distance (d) of combustion chamber axis exhaust valves ( 28 . 28 ' ), whereby rotation angle distances (a, b, c, d) according to the equations (A, B, C, D), are calculated, the rotary pistons ( 2 ) the ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ), which of the outer contour ( 2011 ) with circumferential angle e calculated according to equation (E), in addition
the outer contours of the ring segments ( 2:02 . 2:02 ' ) the rotary piston ( 2 ) have reductions ( 2021 ) of the surface in front of ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ), which by sliding contours ( 2022 ) with further parts outer contours ( 2:01 . 2:01 ' ), reductions ( 2021 ) Peripheral angle g, which is greater than calculated according to the equation (G). a = - (((0.5 · t 1 + 0.5 · t 3 ): ω 2 ) + z · ω 1 + s 1 ) (A) b = ((0.5 · t 2 + 0.5 · t 3 ): ω 2 ) + z · ω 1 + s 2 (B) c = - ((0.5 · t 4 ): ω 2 ) + α 1 ) (c) d = (0.5 × t 4 ): ω 2 ) + α 2 (D) e = (t 1 · ω 1 ) + (t 2 · ω 1 ) + (t 3 · ω 1 ) + z · ω 1 (E) g = (t 1 · ω 1 ) + z · ω 1 (G)

Maßgebend für die Berechnung sind:

  • – Maximale Drehzahl des Rotationskolben (2) n – in U/Min;
  • – die Winkelgeschwindigkeit ω1 des Rotationskolben (2) – in °/Sec
  • – Drehegeschwindigkeit ω2 des Rotationskolben (2) – in m/1°
  • – Außenradius Rmax Ringsegmentes (2.01) Rotationskolben (2) – in m;
  • – Außenradius Rmin Ringsegmentes (2.02) Rotationskolben (2) – in m;
  • – Außenradius Rmax Ringsegmentes (2.01) Rotationskolben (2) – in m;
  • – Außenradius Rmin Ringsegmentes (2.02) Rotationskolben (2) – in m;
  • – Stärke t1 des Trennschiebers (12) – in m;
  • – Stärke t2 des Trennschiebers (13) – in m;
  • – Maß t3 des Ein/Auslassschlitze (16.01) des Brennraumes (16) – in m;
  • – Einsatzzeit Z des Einschiebens des Trennschiebers (12, 13) – in Sec.
  • – Maß t4 der Ein/Auslassöffnung (25.01, 28.01) Aus- und Einlassventile (25, 28) – in m;
  • – Sicherheitszulage s1 für den Trennschieber (12) – in
  • – Sicherheitszulage s2 für den Trennschieber (13) – in °;
Decisive for the calculation are:
  • - Maximum speed of the rotary piston ( 2 ) n - in RPM;
  • The angular velocity ω 1 of the rotary piston ( 2 ) - in ° / sec
  • - rotational speed ω 2 of the rotary piston ( 2 ) - in m / 1 °
  • - outer radius Rmax ring segment ( 2:01 ) Rotary piston ( 2 ) - in m;
  • - outer radius Rmin ring segment ( 2:02 ) Rotary piston ( 2 ) - in m;
  • - outer radius Rmax ring segment ( 2:01 ) Rotary piston ( 2 ) - in m;
  • - outer radius Rmin ring segment ( 2:02 ) Rotary piston ( 2 ) - in m;
  • Thickness t 1 of the separating slide ( 12 ) - in m;
  • Thickness t 2 of the separating slide ( 13 ) - in m;
  • Dimension t 3 of the inlet / outlet slots ( 1.16 ) of the combustion chamber ( 16 ) - in m;
  • - Operating time Z of inserting the isolating slide ( 12 . 13 ) - in Sec.
  • Dimension t 4 of the inlet / outlet opening ( 25.01 . 28.01 ) Outlet and inlet valves ( 25 . 28 ) - in m;
  • - Security allowance s 1 for the separating slide ( 12 ) - in
  • - Safety allowance s 2 for the separating slide ( 13 ) - in °;

Um die Blockierung des Motors durch Kollision des Rotationskolbenspitze-Ringsegment (2.01 2.01') und Trennschieber (12, 13) zu vermeiden, müssen die Trennschieber (12, 13) von der Fernsteuerungseinheit (23) rechtzeitig und Millisekunden schnell eingesetzt und zurückgezogen worden.To block the engine by collision of the rotary piston tip ring segment ( 2:01 2:01 ' ) and isolating slide ( 12 . 13 ), the gate valves ( 12 . 13 ) from the remote control unit ( 23 ) quickly and in milliseconds used quickly and withdrawn.

Dabei soll auch Ein/Auslassschlitze (16.01) des Brennraumes (16) rechtzeitig geschlossen und nach dem Einzünden des Brennstoffes geöffnet.It should also include inlet / outlet slots ( 1.16 ) of the combustion chamber ( 16 ) closed in time and opened after fueling.

In dem neue Brennstoffrotationskolbenmotor sind diese Bedienungen durch die Anwendung den Berechnungsergebnissen den Maß von Abstände (a, b, c, d) in Ventilsegment (6) zwischen Achsen Aus- und Einlassventile (25, 28) und Trennschieber (12, 13) bis Achse des Brennraumes und den Maß den Rotationskolbenspitze-Ringsegment (2.01) erfühlt. Dabei soll die Fernsteuer-ungseinheit (23) ungestört funktionieren.In the new fuel rotary piston engine these operations are by the application of the calculation results the measure of distances (a, b, c, d) in valve segment ( 6 ) between axles exhaust and intake valves ( 25 . 28 ) and isolating slide ( 12 . 13 ) to axis of the combustion chamber and the measure the rotary piston tip ring segment ( 2:01 ) He feels. The remote control unit ( 23 ) work undisturbed.

Von der Fernsteuerungseinheit (23) des Motors sind für den Schiebebewegungen den Trennschieber (12, 13), wie für solche Zweck gewöhnlich ist, als Ausführungsmechanismen die elektrische Zug- und Druckmagnete (12.02; 13.02) mit stabförmige Anker (12.03; 13.03) benutzt, welche bei Stromrichtungswechsel der Anker (12.03, 13.03) und die Trennschieber (12, 13) bei Zugrichtung weg von Motorachse oder bei Druckrichtung zu Motorachse bewegen.From the remote control unit ( 23 ) of the motor are for the sliding movements of the slide ( 12 . 13 ), as is customary for such purpose, as the execution mechanisms the electric tension and compression magnets ( 2.12 ; 2.13 ) with rod-shaped anchors ( 3.12 ; 3.13 ), which at armature change of the armature ( 3.12 . 3.13 ) and the separating slide ( 12 . 13 ) move in the pulling direction away from the motor axis or in the pressure direction to the motor axis.

In dem neue Brennstoffrotationskolbenmotor sind die Stabanker (12.03, 13.03) mit eine Federung (12.04, 13.04) ausgerüstet, welche bei einem Stromausfall in der Fernsteuerungseinheit (23) die Stabanker (12.03, 13.03) in Zugrichtung bewegt und Trennschieber (12, 13) aus Arbeitsräume (11, 11') des Motors sofort ausziehet.In the new fuel rotary piston engine, the rod anchors ( 3.12 . 3.13 ) with a suspension ( 4.12 . 4.13 ), which in the event of a power failure in the remote control unit ( 23 ) the bar anchors ( 3.12 . 3.13 ) moved in the pulling direction and separating slide ( 12 . 13 ) from workspaces ( 11 . 11 ' ) of the engine immediately pulls out.

Damit wird die Blockierung des Motors durch Kollision des Radsegmentes (2.01 2.01') und Trennschieber (12, 13) vermieden.This is the blocking of the engine by collision of the wheel segment ( 2:01 2:01 ' ) and isolating slide ( 12 . 13 ) avoided.

Der neue Brennstoffrotationskolbenmotor besitz zylindrische druckdichte Aus- und Einlassventile (25, 28) mit Ein/Auslassöffnungen (25.01, 28.01), welche die Querschnittfläche von 1/3 bis 2/3 des Arbeitsraumes des Motors haben, dabei die Schließung und die Öffnung den Aus- und Einlassventile (25,28) erfolgt durch die Drehebewegung mit Hilfe ferngesteuerten bekannten Magnetaufsatze oder durch Pleuelmechanismen (31).The new fuel rotary piston engine has cylindrical pressure-tight exhaust and intake valves ( 25 . 28 ) with inlet / outlet openings ( 25.01 . 28.01 ), which have the cross-sectional area of 1/3 to 2/3 of the working space of the engine, while the closure and the opening of the exhaust and intake valves ( 25 . 28 ) is carried out by the turning movement with the aid of remote-controlled known magnetic mounts or by connecting rod mechanisms ( 31 ).

Jeder Pleuelmechanismus ist mit eine lange Pleuelarm (31.01) an den Schiebeankern den Trennschiebern (12, 13) befestigt und mit andere, kurze, (31.02) – an zylindrische Aus- oder Einlassventile (25, 28). Each connecting-rod mechanism is equipped with a long connecting rod ( 31.01 ) on the sliding anchors of the dividers ( 12 . 13 ) and with other, short, ( 31.02 ) - to cylindrical exhaust or inlet valves ( 25 . 28 ).

Der neue Brennstoffrotationsmotor hat die Außenkonturen den Ringsegmenten (2.02, 2.02') den Rotationskolben (2) mit Absenkungen (2.021) der Oberfläche vor Ringsegmenten (2.01, 2.01'), welche durch Gleitungskonturen (2.022) mit weitere Teilen Außenkonturen (2.01, 2.01') verbunden sind, dabei Absenkungen (2.021) Umfangwinkel g haben, der größer ist, als nach der Gleichung (G) gerechnet, und die Schiebeweg den Trennschieber (12, 12') mit Hilfe eine Justierungsscheiben (12.04) an Stabankern (12.03) den elektrischen Zug- und Druckmagneten (12.02) so begrenzt sind, dass Trennschieberspitzen die Oberfläche den Absenkungen (2.021) nicht erreichen.The new fuel rotation motor has the outer contours of the ring segments ( 2:02 . 2:02 ' ) the rotary piston ( 2 ) with reductions ( 2021 ) of the surface in front of ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ), which by sliding contours ( 2022 ) with further parts outer contours ( 2:01 . 2:01 ' ), reductions ( 2021 ) Peripheral angle g, which is greater than calculated according to the equation (G), and the sliding path the separating slide ( 12 . 12 ' ) with the aid of an adjustment disk ( 4.12 ) to bar anchors ( 3.12 ) the electric tension and pressure magnets ( 2.12 ) are so delimited that separator slide tips the surface of the subsidence ( 2021 ) do not reach.

Der Brennstoffrotationsmotor hat der Rotationskolben (2), der aus zylindrischen gespiegelt angeordneten Paar Ringsegmenten (2.01, 2.01' und 2.02, 2.02) besteht, die Außenkonturradirussen zwei unterschiedlichen großen haben und durch gasdichte Kontakt Seitenflächen und Außenkonturen den Ringsegmenten (2.01, 2.01') und (2.02, 2.02') mit innere Fläche zylindrischen Hohlraum (4) den Stator (1) Arbeitsraume (11, 11') bildet, dabei Außenradius Rmax Ringsegmenten (2a, 2a') gleichgroß ist dem Innenradius des zylindrischen Hohlkörper den Stator (1) und Außenradius Rmin Ringsegmenten (2b, 2b'') kleiner ist als Innenradius des Hohlraumes den Stator (1).The fuel rotation engine has the rotary piston ( 2 ), which consists of cylindrical mirrored pair of ring segments ( 2:01 . 2:01 ' and 2:02 . 2:02 ), the Außenkonturradirussen have two different sizes and by gas-tight contact side surfaces and outer contours of the ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ) and ( 2:02 . 2:02 ' ) with inner surface cylindrical cavity ( 4 ) the stator ( 1 ) Work Rooms ( 11 . 11 ' ), while outer radius Rmax ring segments ( 2a . 2a ' ) is equal to the inner radius of the cylindrical hollow body, the stator ( 1 ) and outer radius Rmin ring segments ( 2 B . 2 B'' ) is smaller than the inner radius of the cavity the stator ( 1 ).

Die Außenkonturen den Ringsegmenten ((2.01 mit 2.01') sind mit Außenkonturen den Ringsegmenten ((2.02 mit 2.02') beidseitig mit radialer Außenkonturen (29, 30 und 29', 30') verbunden, die als Druckfläche bei Viertakt-Arbeitsprozess dienen.The outer contours of the ring segments (( 2:01 With 2:01 ' ) are with outer contours the ring segments (( 2:02 With 2:02 ' ) on both sides with radial outer contours ( 29 . 30 and 29 ' . 30 ' ), which serve as a printing surface in the four-stroke work process.

Bei der Drehebewegung des Rotationskolben (2) müssen den Ringsegmenten (2.01, 2.01') mit ihrem Außenkontur (2.011) genau nach Viertakt-Arbeitsprozess die Ein/Auslassschlitzen (16.01) den Brennräumen (16, 16') ohne Kollision mit Trennschieber (12, 13) schließen und offnen.During the rotary movement of the rotary piston ( 2 ) must be the ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ) with its outer contour ( 2011 ) exactly after four-stroke work process the inlet / outlet slots ( 1.16 ) the combustion chambers ( 16 . 16 ' ) without collision with separating slide ( 12 . 13 Close and open.

Um diese Funktion zu erfüllen, besitz der neue Brennstoffrotationsmotor den Rotationskolben (2) die Ringsegmenten (2.01, 2.01'), welche der Außenkontur (2.011) mit nach der Gleichung (E) gerechnete Umfangwinkel e haben.To fulfill this function, the new fuel rotary engine has the rotary piston ( 2 ) the ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ), which of the outer contour ( 2011 ) with the peripheral angle e calculated according to equation (E).

Um die Blockierung des Motors durch Kollision des Ringsegment (2.01 2.01') und Trennschieber (12, 13) zu vermeiden, besetzten weiterhin die Ringsegmente (2.01 2.01') in Drehrichtung angeneigte keilförmige Gleitungsplatten (2.012) und die Trennschieber (12, 13) besitzen Gleitungsschlitzen (12.06, 13.06), welche der Neigung und die Breite den Gleitungsplatten (2.012) entsprechen.To block the engine by collision of the ring segment ( 2:01 2:01 ' ) and isolating slide ( 12 . 13 ) continued to occupy the ring segments ( 2:01 2:01 ' ) wedge-shaped sliding plates which are in the direction of rotation ( 2012 ) and the separating slide ( 12 . 13 ) have sliding slots ( 6.12 . 6.13 ), which the inclination and the width of the sliding plates ( 2012 ) correspond.

Die Erfindung soll anhand eines Ausführungsbeispieles näher erläutert werden. In diesem Motor ein kompletter 2 × 180° Viertaktdurchgang beträgt 360°.The invention will be explained in more detail with reference to an embodiment. In this engine a complete 2 × 180 ° four-stroke cycle is 360 °.

Der neue Brennstoffrotationsmotor wird im Folgenden in Ausführung mit einem zweispitzigen Rotationskolben (2) beschrieben, so wie er auch in der 1 und 2 und in eine Darstellung der aufeinander folgenden Bewegungen 3 und 4 gezeigt ist.The new fuel-fired engine will be described below with a two-pointed rotary piston ( 2 ), as well as in the 1 and 2 and in a representation of the successive movements 3 and 4 is shown.

Dazu zeigen:To show:

1 der Brennstoffrotationsmotor im Startposition im Querschnitt, 1 the fuel rotation engine in the starting position in cross section,

2 der Ventilsegment (6) des Motors im Querschnitt; 2 the valve segment ( 6 ) of the motor in cross section;

3 der Brennstoffrotationsmotor im Position 315° bis 390° Umdrehung des Rotationskolbens (2); 3 the fuel rotation motor in the position 315 ° to 390 ° rotation of the rotary piston ( 2 );

4 der Brennstoffrotationsmotor im Position 495° bis 560° Umdrehung des Rotationskolbens (2); 4 the fuel rotation motor in the position 495 ° to 560 ° rotation of the rotary piston ( 2 );

Der neue Brennstoffrotationsmotor besteht gemäß 1 und 2 im Wesentlichen aus einem Stator (1), einem Rotationskolben (2) und einer Arbeitswelle (3). Der Stator (1) ist mehrteilig und druckdicht ausgeführt und besteht aus symmetrisch angeordneten Mantelsegmenten (5, 5') und Ventilsegmenten (6, 6'), die nach dem Zusammenbau einen zylindrischen Hohlraum (4) ausbilden, und aus Stirnplatten (7, 8) die zylindrischen Hohlraum (4) beidseitig schließen.The new fuel rotation engine is made according to 1 and 2 essentially from a stator ( 1 ), a rotary flask ( 2 ) and a working wave ( 3 ). The stator ( 1 ) is made of several parts and pressure-tight and consists of symmetrically arranged shell segments ( 5 . 5 ' ) and valve segments ( 6 . 6 ' ), which after assembly have a cylindrical cavity ( 4 ) and face plates ( 7 . 8th ) the cylindrical cavity ( 4 ) close on both sides.

Die Mantelsegmente (5, 5') sind für die Abkühlung des Brennstoffrotationsmotors bestimmt. In den Mantelsegmenten (5, 5') befinden sich herkömmliche Kühlelemente (10) in der Form von Kühlkanälen für entsprechende Kühlflüssigkeit.The shell segments ( 5 . 5 ' ) are intended for the cooling of the fuel rotation engine. In the shell segments ( 5 . 5 ' ) are conventional cooling elements ( 10 ) in the form of cooling channels for corresponding cooling liquid.

Stirnplatten (7, 8) und Rotationskolben (2) sind mit der in Holraum durchgeblasenen Luft bzw. der Kühlflüssigkeit gekühlt.Face plates ( 7 . 8th ) and rotary flasks ( 2 ) are cooled with the air blown in holraum or the cooling liquid.

Die Ventilsegmente (6, 6') sind für die Anordnung der Funktionselemente des Motors: symmetrisch angeordneten Trennschieber (12, 12' und 13, 13'), Brennräumen (16, 16') mit Ein/Auslassschlitzen (16.01), Einlasskanälen (24, 24') und Auslasskanäle (27, 27') mit steuerbare Ventile (25, 25', 28, 28') ausgelegt.The valve segments ( 6 . 6 ' ) are for the arrangement of the functional elements of the engine: symmetrically arranged separating slide ( 12 . 12 ' and 13 . 13 ' ), Combustion chambers ( 16 . 16 ' ) with inlet / outlet slots ( 1.16 ), Inlet channels ( 24 . 24 ' ) and outlet channels ( 27 . 27 ' ) with controllable valves ( 25 . 25 ' . 28 . 28 ' ) designed.

Der Hohlraum (4) den Stator (1) ist zylindrisch ausgebildet und der Rotationskolben (2) ist koaxial und drehfest mit der Abtriebswelle (3) verbunden und koaxial in den zylindrischen Hohlraum (4) den Stator (1) eingesetzt, wobei Rotationskolben (2) aus zylindrischen gespiegelt angeordneten Paar Ringsegmenten (2.01, 2.01' und 2.02, 2.02') besteht, die Außenkonturradirussen zwei unterschiedlich großen haben, dabei Außenradius Rmax Ringsegmenten (2.01, 2.01') gleichgroß ist dem Innenradius des zylindrischen Hohlkörper den Stator (1) und Außenradius Rmin Ringsegmenten (2.02, 2.02') kleiner ist als Innenradius des Hohlraumes den Stator (1). The cavity ( 4 ) the stator ( 1 ) is cylindrical and the rotary piston ( 2 ) is coaxial and non-rotatable with the output shaft ( 3 ) and coaxial with the cylindrical cavity ( 4 ) the stator ( 1 ), whereby rotary pistons ( 2 ) of cylindrical mirrored arranged pair of ring segments ( 2:01 . 2:01 ' and 2:02 . 2:02 ' ), the outer contour wheels have two different sizes, while outer radius Rmax ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ) is equal to the inner radius of the cylindrical hollow body, the stator ( 1 ) and outer radius Rmin ring segments ( 2:02 . 2:02 ' ) is smaller than the inner radius of the cavity the stator ( 1 ).

Der Rotationskolben (2) hat in Ringsegmenten (2.02, 2.02') in Außenkonturen vor Ringsegmenten (2.01, 2.01') Absenkungen der Oberfläche (2.021), welche größer als die Stärke des Trennschiebers (12, 12') sind und durch Gleitungskonturen (2.022) mit weitere Teilen Außenkonturen (2.01, 2.01') verbunden sind.The rotary piston ( 2 ) has in ring segments ( 2:02 . 2:02 ' ) in outer contours in front of ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ) Subsidence of the surface ( 2021 ), which is greater than the thickness of the separating slide ( 12 . 12 ' ) and by sliding contours ( 2022 ) with further parts outer contours ( 2:01 . 2:01 ' ) are connected.

Die Außenkonturen (2.011) den Ringsegmenten (2.01, 2.01') haben nach der Gleichung (E) gerechnete Umfangwinkel e und sind mit Außenkonturen den Ringsegmenten (2.02, 2.02') beidseitig mit radialer Außenkonturen (29, 30; 29' 30') verbunden, die als Druckfläche bei Viertakt-Arbeitsprozess dienen.The outer contours ( 2011 ) the ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ) have circumferential angles e calculated according to the equation (E) and are provided with outer contours of the ring segments ( 2:02 . 2:02 ' ) on both sides with radial outer contours ( 29 . 30 ; 29 ' 30 ' ), which serve as a printing surface in the four-stroke work process.

Durch gasdichte Kontakt den Ringsegmenten (2.01, 2.01') und (2.02, 2.02') mit zylindrischen Hohlkörper den Stator (1) sind Arbeitsraume (11, 11') gebildet, die größter sind als Brennraume (16, 16'). Dabei ist das Arbeitsraum (11) durch die Außenkonturen den Ringsegmenten (2.01, 2.01' und 2.02, 202') begrenzt und das Arbeitsraum (11') begrenzt durch die Außenkonturen den Ringsegmenten (2.01', 2.01 und 2.02, 2.02')By gas-tight contact the ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ) and ( 2:02 . 2:02 ' ) with cylindrical hollow body the stator ( 1 ) are workspaces ( 11 . 11 ' ), the largest being as fireboxes ( 16 . 16 ' ). Here is the workspace ( 11 ) by the outer contours of the ring segments ( 2:01 . 2:01 ' and 2:02 . 202 ' ) and the working space ( 11 ' ) bounded by the outer contours of the ring segments ( 2:01 ' . 2:01 and 2:02 . 2:02 ' )

Bei der Drehebewegung des Rotationskolben (2) schlissen und offnen (3, 4) den Ringsegmenten (2.01, 2.01') ohne Kollision mit Trennschieber (12, 13) mit ihrem Außenkontur (2.011), welche nach der Gleichung (E) gerechnete Umfangwinkel e wurde, genau nach Viertakt-Arbeitsprozess die Ein/Auslassschlitzen (16.01) den Brennräumen (16, 16'). Die Blockierung des Motors durch Kollision des Ringsegment (2.01 2.01') und Trennschieber (12, 13) vermeidet weiterhin an die Ringsegmente (2.01 2.01') in Drehrichtung angeneigte keilförmige Gleitungsplatten (2.012), auf welchen Keile die Trennschieber (12, 13) mit eine Gleitungsschlitze (12.06, 13.06), die der Neigung den Keile und die Breite den Gleitungsplatte (2.012) entsprecht, aus Arbeitsraume (11, 11') geschleudert wird.During the rotary movement of the rotary piston ( 2 ) open and open ( 3 . 4 ) the ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ) without collision with separating slide ( 12 . 13 ) with its outer contour ( 2011 ), which became the peripheral angle e calculated by the equation (E), exactly after the four-stroke work process, the in / exhaust slots (FIG. 1.16 ) the combustion chambers ( 16 . 16 ' ). The blocking of the motor by collision of the ring segment ( 2:01 2:01 ' ) and isolating slide ( 12 . 13 ) avoids further to the ring segments ( 2:01 2:01 ' ) wedge-shaped sliding plates which are in the direction of rotation ( 2012 ), on which wedges the separating slides ( 12 . 13 ) with a sliding slots ( 6.12 . 6.13 ), the inclination of the wedges and the width of the sliding plate ( 2012 ), from workspaces ( 11 . 11 ' ) is thrown.

In beiden Ventilsegmenten (6, 6') sind die für den Viertakt-Arbeitsprozess den Brennstoffrotationskolbenmotor erforderlichen Einrichtungen untergebracht, die über entsprechende Steuerleitungen (18, 19, 20, 21, 22) mit einer Fernsteuerungseinheit (23) verbunden sind. So befinden sich in jedem Ventilsegment (6, 6') dem Stator (1) einen Brennraum (16, 16'), der in der Abwechselung einem der beiden Arbeitsräume (11, 11') als eine Verdichtungs- oder als Zündkammer dient und mit eine Ein/Auslassschlitze (16.01) an Holraum (4) der Stator (1) geöffnet ist.In both valve segments ( 6 . 6 ' ) are housed the necessary for the four-stroke work process the fuel rotary piston engine facilities which via appropriate control lines ( 18 . 19 . 20 . 21 . 22 ) with a remote control unit ( 23 ) are connected. So there are in each valve segment ( 6 . 6 ' ) the stator ( 1 ) a combustion chamber ( 16 . 16 ' ), in the change of one of the two workspaces ( 11 . 11 ' ) serves as a compression or ignition chamber and with an inlet / outlet slots ( 1.16 ) at Holraum ( 4 ) the stator ( 1 ) is open.

In jedem Brennraum (16, 16') ist eine Zündkerze (17, 17') und eine Einspritzdüse (33, 33') einen Hochdruckeinspritzensystem (32.32') eingesetzt, dabei beide von der Fernsteuerungseinheit (23) betätig sind.In every combustion chamber ( 16 . 16 ' ) is a spark plug ( 17 . 17 ' ) and an injection nozzle ( 33 . 33 ' ) a high-pressure injection system ( 32.32 ' ), both from the remote control unit ( 23 ) are actuated.

In beiden Ventilsegmente (6, 6') dem Stator (1) sind weiterhin mit dem Drehwinkelabstand (a) von Brennraumachse Trennschieber (12, 12'), mit dem Drehwinkelabstand (b) von Brennraumachse Trennschieber (13, 13'), mit dem Drehwinkelabstand (c) von Brennraumachse Einlassventile (25, 25') und mit dem Drehwinkelabstand (d) von Brennraumachse Auslassventile (28, 28') angeordnet.In both valve segments ( 6 . 6 ' ) the stator ( 1 ) are still with the angular distance (a) of the combustion chamber axis separating slide ( 12 . 12 ' ), with the angular distance (b) of the combustion chamber axis separating slide ( 13 . 13 ' ), with the rotational angular distance (c) of combustion chamber axis intake valves ( 25 . 25 ' ) and with the rotational angular distance (d) of combustion chamber axis exhaust valves ( 28 . 28 ' ) arranged.

Drehewinkelabstände (a, b, c, d) sind nach der Gleichungen (A, B, C, D) bestimmt.Turning angle distances (a, b, c, d) are determined according to the equations (A, B, C, D).

Jeder dieser Trennschieber (12, 12', 13, 13') ist radial ausgerichtet und besitzt einen Schieberweg, der eine Differenz aus dem maximalen und minimalen Radius den Ringsegmenten (2.01, 2.02) des Rotationskolbens (2) entspricht.Each of these isolation valves ( 12 . 12 ' . 13 . 13 ' ) is radially aligned and has a slide path which is a difference between the maximum and minimum radius of the ring segments (FIG. 2:01 . 2:02 ) of the rotary piston ( 2 ) corresponds.

Die Trennschieber (12, 12', 13, 13') jeweils von der Fernsteuerungseinheit (23) entsprechend Laufen des Motors mit dem Schiebebewegungen stabförmige Anker (12.03, 13.03) elektrischen Zug- und Druckmagnete (12.02, 13.02) durch Stromrichtungswechsel bei Zugrichtung weg von Motorachse oder bei Druckrichtung zu Motorachse-Antriebswelle (3) sich bewegen.The separating slide ( 12 . 12 ' . 13 . 13 ' ) each from the remote control unit ( 23 ) according to running the motor with the sliding movements rod-shaped anchor ( 3.12 . 3.13 ) electric tension and pressure magnets ( 2.12 . 2.13 ) by changing the direction of current in the pulling direction away from the motor axis or in printing direction to motor axis drive shaft ( 3 ) move.

Die Stabanker (12.03, 13.03) elektrischen Zug- und Druckmagnete (12.02, 13.02) sind mit eine Federung (12.05, 13.05) ausgerüstet, welche bei Stromausfall in der Fernsteuerungseinheit (23) die Stabanker (12.03, 13.03) in Zugrichtung bewegt und Trennschieber (12, 13) aus Arbeitsräume (11, 11') des Motors sofort ausziehet.The rod anchors ( 3.12 . 3.13 ) electric tension and pressure magnets ( 2.12 . 2.13 ) are equipped with a suspension ( 5.12 . 5.13 ), which in case of power failure in the remote control unit ( 23 ) the bar anchors ( 3.12 . 3.13 ) moved in the pulling direction and separating slide ( 12 . 13 ) from workspaces ( 11 . 11 ' ) of the engine immediately pulls out.

Damit wird die Blockierung des Motors durch Kollision des Ringsegmentes (2.01 2.01') und Trennschieber (12, 13) vermieden.This is the blocking of the engine by collision of the ring segment ( 2:01 2:01 ' ) and isolating slide ( 12 . 13 ) avoided.

Bei jeder Arbeitsgang bewegen sich die Trennschieber (12, 13) in Richtung der Motorachse mit der Geschwindigkeit ca. 150 m/Sek. bis Oberfläche des Ringsegmentes (2.02) Es besteht dabei eine Gefahr eines schlagartigen Kontakts mit der Abplattung des Spitze des Schiebers und eine Deformierung der Oberfläche des Ringsegmentes (2.02) in Kontaktpunkt.With each operation, the isolation slides ( 12 . 13 ) in the direction of the motor axis at the speed about 150 m / sec. to surface of the ring segment ( 2:02 There is a risk of a sudden contact with the flattening of the tip of the slider and a Deformation of the surface of the ring segment ( 2:02 ) in contact point.

Folgende technische Losung (2) vermeidet der schlagartige Kontakt Trennschieberspitze mit dem Rotor und sichert dabei ein gasdichte Kontakt.The following technical solution ( 2 ) avoids the abrupt contact separator slide tip with the rotor, thereby ensuring a gas-tight contact.

Die Außenkonturen den Ringsegmenten (2.02, 2.02') den Rotationskolben (2) haben Absenkungen (2.021) der Oberfläche vor Ringsegmenten (2.01, 2.01'), welche durch Gleitungskonturen (2.022) mit weitere Teilen Außenkonturen (2.01, 2.01') verbunden sind, dabei Absenkungen (2.021) Umfangwinkel g haben, der größer ist, als nach der Gleichung (G) gerechnet.The outer contours of the ring segments ( 2:02 . 2:02 ' ) the rotary piston ( 2 ) have reductions ( 2021 ) of the surface in front of ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ), which by sliding contours ( 2022 ) with further parts outer contours ( 2:01 . 2:01 ' ), reductions ( 2021 ) Peripheral angle g, which is greater than calculated according to the equation (G).

Die Schiebeweg den Trennschiebern (12, 12') mit Hilfe den Justierungsscheiben (12.04, 13.04) an Stabankern (12.03, 13.03) den elektrischen Zug- und Druckmagneten (12.02, 13.02) so begrenzt sind, dass Trennschieberspitzen die Oberfläche den Absenkungen (2.021) an Ringsegmenten (2.02, 2.02') in Einsatzmoment (2) nicht erreichen.The sliding way the dividers ( 12 . 12 ' ) with the help of the adjustment discs ( 4.12 . 4.13 ) to bar anchors ( 3.12 . 3.13 ) the electric tension and pressure magnets ( 2.12 . 2.13 ) are so delimited that separator slide tips the surface of the subsidence ( 2021 ) on ring segments ( 2:02 . 2:02 ' ) in use moment ( 2 ) do not reach.

Bei weiteren Umdrehung des Rotationskolbens (2) gleiten Trennschieberspitzen auf Oberfläche den Ringsegmenten (2.02, 2.02') durch Gleitungskonturen (2.022,) an Außenkonturen (2.02, 2.02') mit R min, sind dabei mit der Druck den elektrischen Zug- und Druckmagneten (12.02, 13.02) belastet und bilden einen gasdichte Kontakt, mit welchem das Arbeitsraum (11) auf Arbeitskammer (14, 15) aufteilt worden.Upon further rotation of the rotary piston ( 2 ) slide separator tips on surface of the ring segments ( 2:02 . 2:02 ' ) by sliding contours ( 2022 ,) on outer contours ( 2:02 . 2:02 ' ) with R min, are thereby with the pressure of the electric tension and pressure magnets ( 2.12 . 2.13 ) and form a gas-tight contact with which the working space ( 11 ) on working chamber ( 14 . 15 ) has been divided.

In die Arbeitskammern (14, 15) entsprechend Viertaktdurchgang in Abwechselung durch zylindrischen Enlass- (25, 25') und Auslassventile (28, 28') sind Luft angesaugt (-Takt 1,) und Brenngassen ausgeschoben (Takt 4).In the working chambers ( 14 . 15 ) according to four-stroke cycle in alternation by cylindrical Enlass- ( 25 . 25 ' ) and exhaust valves ( 28 . 28 ' ) sucked air (clock 1,) and fuel lanes pushed out (clock 4).

Zylindrische Enlass- (25, 25') und Auslassventile (28, 28') sind in Ventilsegment (6) des Stators (1) mit Drehwinkelabstände (c und d) von Brennraumachse nach der Gleichungen (C und D) angeordnet.Cylindrical Enlass ( 25 . 25 ' ) and exhaust valves ( 28 . 28 ' ) are in valve segment ( 6 ) of the stator ( 1 ) with rotational angular distances (c and d) of combustion chamber axis according to the equations (C and D).

Die Aus- und Einlassventile (25, 28) besitzen Ein/Auslassöffnungen (25.01, 28.01), welche die Querschnittfläche von 1/3 bis 2/3 der Querschnittfläche des Arbeitsraumes des Motors haben, dabei die Schließung und die Öffnung den Aus- und Einlassventile (25,28) erfolgt durch die Drehebewegung mit Hilfe ferngesteuerten bekannten Magnetaufsatze oder durch den Pleuelmechanismen (31).The exhaust and intake valves ( 25 . 28 ) have inlet / outlet openings ( 25.01 . 28.01 ), which have the cross-sectional area of 1/3 to 2/3 of the cross-sectional area of the working space of the engine, while the closure and the opening of the exhaust and intake valves ( 25 . 28 ) is carried out by the turning movement with the help of remote-controlled known magnetic seats or by the connecting rod mechanisms ( 31 ).

Jeder Pleuelmechanismus ist mit eine lange Pleuelarm (31.01) an den Schiebeankern (12.03, 13.03) den Trennschiebern (12, 13) befestigt und mit andere, kurze, (31.02) – an zylindrische Aus- oder Einlassventile (25, 28). (2)Each connecting-rod mechanism is equipped with a long connecting rod ( 31.01 ) on the sliding anchors ( 3.12 . 3.13 ) the dividers ( 12 . 13 ) and with other, short, ( 31.02 ) - to cylindrical exhaust or inlet valves ( 25 . 28 ). ( 2 )

In diesem Motor nach 360° Umdrehungen der Rotationskolben verlaufen die Viertakt-Arbeitszyklus (-Takt 1, Ansaugen//Takt 2, Verdichten und Zünden//Takt 3, Verbrennen und Expandieren//Takt 4, Ausschieben) zwei Mal, dabei dauert der Arbeitsgang – Verbrennen und Expandieren//Takt 4 – auch – 2 × 180 = 360°.In this motor after 360 ° rotations of the rotary piston run the four-stroke duty cycle (clock 1, suction // cycle 2, compression and ignition // cycle 3, burning and expanding // cycle 4, pushing out) twice, it takes the operation - burning and expanding // bar 4 - also - 2 × 180 = 360 °.

Bei den 180° Umdrehungen der Rotationskolben senkt schnell der des Expansionsdrucks Brenngasen von in Brennraum angebrachten und angezündeten Brennstoff. Mit moderne Hochdruckeinspritzensystemen ist es möglich nach eine feingesteuerte Direkteinspritzung in vorverdichteten Luft Brennraum (16) am Ende Takt 2-Brennstoff anzünden, und mit eine Nachspritzung des Brennstoffs bzw. Wasser in Brennraum oder Kammer, wo der Takt 3-Verbrennen und Expandieren läuft, den Expansionsdruck an einem angemessenen Stand halten.At the 180 ° revolutions of the rotary pistons, the expansion pressure quickly lowers fuel gases from fuel stored in the combustion chamber and ignited. With modern high-pressure injection systems, it is possible after a finely controlled direct injection in pre-compressed air combustion chamber ( 16 ) at the end of the cycle ignite 2-fuel, and with a post-injection of the fuel or water in the combustion chamber or chamber where the clock runs 3-burning and expanding, keep the expansion pressure at a reasonable level.

BezugszeichenlisteLIST OF REFERENCE NUMBERS

11
Statorstator
22
Rotationskolbenrotary piston
2.012:01
Radsegmenten mit Außenradius RmaxWheel segments with outer radius Rmax
2.0112011
Außenkontur Radsegmenten mit Außenradius RmaxOuter contour of wheel segments with outer radius Rmax
2.0122012
GleitungsplatteSliding plate
2.022:02
Radsegmenten mit Außenradius RminWheel segments with outer radius Rmin
2.0212021
Absenkung in Außenkontur Radsegmenten mit Außenradius RminLowering in outer contour Wheel segments with outer radius Rmin
2.0222022
Gleitungskontur von 2.03 zu 2.02 Sliding contour of 2:03 to 2:02
33
Abtriebswelleoutput shaft
44
zylindrischer Hohlraum der Statorcylindrical cavity of the stator
55
Mantelsegmentcasing segment
66
Ventilsegmentvalve segment
77
erste Stirnplattefirst face plate
88th
zweite Stirnplattesecond face plate
99
gefederte Druckplattespring-loaded pressure plate
1010
Kühlelementecooling elements
1111
Arbeitsraum des MotorsWorking space of the engine
1212
Erster TrennschieberFirst separating slide
12.011.12
Dichtungsfläche an TrennschieberspitzeSealing surface at the isolator tip
12.022.12
Elektrische Zug-Druckmagnete Electric train pressure magnets
12.033.12
Stabankerbar anchors
12.044.12
Justierungsscheibeadjustment disc
12.055.12
Druckfederungpressure suspension
12.066.12
GleitungsschlitzeSliding slots
1313
Zweiter TrennschieberSecond isolating slide
13.011.13
Dichtungsfläche an TrennschieberspitzeSealing surface at the isolator tip
13.033.13
Elektrische Zug-DruckmagneteElectric train pressure magnets
13.033.13
Stabankerbar anchors
13.044.13
Justierungsscheibeadjustment disc
13.055.13
Druckfederungpressure suspension
13.066.13
GleitungsschlitzeSliding slots
1414
Sich vergrößerte ArbeitskammerEnlarged working chamber
1515
Sich verkleinerte Arbeitskammer Shrinked working chamber
1616
Brennraumcombustion chamber
16.011.16
Ein/AuslassschlitzeA / exhaust ports
1717
Zündkerzenspark
18 18
ZündleitungIgnition
1919
Steuerleitungcontrol line
2020
Steuerleitungcontrol line
2121
Steuerleitungcontrol line
2222
Steuerleitungcontrol line
2323
FernsteuerungseinheitRemote control unit
2424
Auslasskanalexhaust port
2525
Auslassventiloutlet valve
25.0125.01
Auslassöffnungoutlet
2626
Radspeichenwheel spokes
2727
Einlasskanalinlet channel
2828
Einlassventilintake valve
28.0128.01
Einlassöffnunginlet port
2929
Druckfläche am RotationskolbenPressure surface on the rotary piston
3030
Druckfläche am RotationskolbenPressure surface on the rotary piston
3131
PleuelmechanismusPleuelmechanismus
31.0131.01
Lange ArmLong arm
31.0231.02
Kurze ArmShort arm
3232
HochdruckeinspritzsystemHigh-pressure injection
32.0132.01
Einspritzdüse gefederter DichtstreifenInjection nozzle sprung sealing strip

ZITATE ENTHALTEN IN DER BESCHREIBUNG QUOTES INCLUDE IN THE DESCRIPTION

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Claims (8)

Brennstoffrotationskolbenmotor, insbesondere zum Antrieb von Kraftfahrzeugen, bestehend aus einem Stator (1), der aus Mantelsegmenten (5, 5'), Ventilsegmenten (6, 6') mit Brennräumen (16, 16' ...) und gefederten Stirnplatten (7, 7') einen geschlossene zylindrische Hohlraum (4) bildet, und einem, mit einer Abtriebswelle (3) durch dreidimensional in der Form Schraubenblatt gebogenen Radspeichen (26) verbundenen Rotationskolben (2), der koaxial und drehfest mit der Abtriebswelle (3) verbunden und koaxial in den zylindrischen Hohlraum (4) den Stator (1) eingesetzt ist und dabei die Arbeitsraume (11, 11' ...) bildet, welche durch den Spitzen den Rotationskolben (2) getrennt sind, dabei aus Stator (1) steuerbare und wechselweise in den Arbeitsraume (11, 11') eingreifende Trennschieber (12, 12' und 13, 13') in eine sich mit der Drehebewegung des Rotationskolbens (2) vergrößernde (14, 14') und eine sich verkleinernde Arbeitskammer (15, 15') aufteilen, die eine Fernsteuereinheit (23) über schaltbaren Einlassventile (25, 25') mit einer Versorgungseinrichtung für ein Brennstoff-Luftgemisch und über schaltbaren Auslasskanäle (28, 28') mit einer Entsorgungseinrichtung für das verbrauchte Brennstoff-Luftgemisch bei Viertakt Arbeitsprozess verbindet, mit Rotationskolben (2) aus zylindrischen gespiegelt angeordneten Paar Ringsegmenten (2.01, 2.01' und 2.02, 2.02'), welche Außenkonturradirussen zwei unter-schiedlichen großen haben und durch gasdichte Kontakt Seitenflächen und Außenkonturen den Ringsegmenten (2.01, 2.01') und (2.02, 2.02') mit innere Fläche zylindrischen Hohlraum (4) den Stator (1) Arbeitsraume (11, 11') bildet, die größter sind als Brennraume (16, 16') sind, dabei Außenradius Rmax Ringsegmenten (2a, 2a') gleichgroß ist dem Innenradius des zylindrischen Hohlkörper den Stator (1) und Außenradius Rmin Ringsegmenten (2b, 2b') kleiner ist als Innenradius des Hohlraumes den Stator (1) und die Außenkonturen den Ringsegmenten ((2.01 mit 2.01') Rotationskolben (2) mit Außenkonturen den Ringsegmenten (2.02 mit 2.02') beidseitig mit radialer Außenkonturen (29, 30 und 29', 30') verbunden sind und bei Viertakt-Arbeitsprozess als Druckfläche dienen, dadurch gekennzeichnet, dass in den Ventilsegmenten (6) des Stators (1) Trennschieber (12, 12'), mit dem Drehwinkelabstand (a) von Brennraumachse, Trennschieber (13, 13') mit dem Drehwinkelabstand (b) von Brennraumachse Einlassventile (25, 25') mit dem Drehwinkelabstand (c) von Brennraumachse und Auslassventile (28, 28') mit dem Drehwinkelabstand (d) von Brennraumachse angeordnet sind, dabei Drehewinkelabstände (a, b, c, d) nach der Gleichungen (A, B, C, D) gerechnet sind a = –(((0,5·t1 + 0,5·t3):ω2) + z·ω1 + s1) (A) b = ((0,5·t2 + 0,5·t3):ω2) + z·ω1 + s2 (B) c = –((0,5·t4):ω2) + α2) (c) d = (0,5·t4):ω2) + α2 (D) Fuel rotary piston engine, in particular for driving motor vehicles, consisting of a stator ( 1 ) consisting of shell segments ( 5 . 5 ' ), Valve segments ( 6 . 6 ' ) with combustion chambers ( 16 . 16 ' ...) and sprung end plates ( 7 . 7 ' ) a closed cylindrical cavity ( 4 ), and one, with an output shaft ( 3 ) by three-dimensional in the form of screw blade bent wheel spokes ( 26 ) associated rotary piston ( 2 ), coaxial and rotationally fixed to the output shaft ( 3 ) and coaxial with the cylindrical cavity ( 4 ) the stator ( 1 ) and the work spaces ( 11 . 11 ' ...), which through the tips of the rotary piston ( 2 ) are separated, while Stator ( 1 ) controllable and alternately in the workspaces ( 11 . 11 ' ) engaging isolating slide ( 12 . 12 ' and 13 . 13 ' ) in one with the rotational movement of the rotary piston ( 2 ) magnifying ( 14 . 14 ' ) and a decreasing working chamber ( 15 . 15 ' ), which is a remote control unit ( 23 ) via switchable inlet valves ( 25 . 25 ' ) with a supply system for a fuel-air mixture and via switchable outlet channels ( 28 . 28 ' ) with a spent fuel-air mixture disposal device in four-stroke work process, with rotary piston ( 2 ) of cylindrical mirrored arranged pair of ring segments ( 2:01 . 2:01 ' and 2:02 . 2:02 ' ), which Außenkonturradirussen have two different sized and gas-tight contact side surfaces and outer contours of the ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ) and ( 2:02 . 2:02 ' ) with inner surface cylindrical cavity ( 4 ) the stator ( 1 ) Work Rooms ( 11 . 11 ' ), which are larger than fireboxes ( 16 . 16 ' ), while outer radius Rmax ring segments ( 2a . 2a ' ) is equal to the inner radius of the cylindrical hollow body, the stator ( 1 ) and outer radius Rmin ring segments ( 2 B . 2 B' ) is smaller than the inner radius of the cavity the stator ( 1 ) and the outer contours of the ring segments (( 2:01 With 2:01 ' ) Rotary piston ( 2 ) with outer contours of the ring segments ( 2:02 With 2:02 ' ) on both sides with radial outer contours ( 29 . 30 and 29 ' . 30 ' ) are used and serve as a pressure surface in four-stroke working process, characterized in that in the valve segments ( 6 ) of the stator ( 1 ) Isolating slide ( 12 . 12 ' ), with the angular distance (a) of the combustion chamber axis, separating slide ( 13 . 13 ' ) with the angular spacing (b) of combustion chamber axis intake valves ( 25 . 25 ' ) with the rotational angular distance (c) of the combustion chamber axis and exhaust valves ( 28 . 28 ' ) are arranged with the rotational angular distance (d) of the combustion chamber axis, while rotation angle distances (a, b, c, d) are calculated according to the equations (A, B, C, D) a = - (((0.5 · t 1 + 0.5 · t 3 ): ω 2 ) + z · ω 1 + s 1 ) (A) b = ((0.5 · t 2 + 0.5 · t 3 ): ω 2 ) + z · ω 1 + s 2 (B) c = - ((0.5 · t 4 ): ω 2 ) + α 2 ) (c) d = (0.5 × t 4 ): ω 2 ) + α 2 (D) Brennstoffrotationskolbenmotor nach Anspruch 1, dadurch gekennzeichnet, dass für den Schiebebewegungen den Trennschieber (12, 13) als Ausführungsmechanismen die elektrische Zug- und Druckmagnete (12.02; 13.02) mit stabförmige Anker (12.03; 13.03) benutzt, welche bei Stromrichtungswechsel der Anker (12.03, 13.03) und die Trennschieber (12, 13) bei Zugrichtung weg von Motorachse oder bei Druckrichtung zu Motorachse sich bewegen, dabei sind die Stabanker (12.03, 13.03) mit eine Federung (12.04, 13.04) ausgerüstet, welche bei einem Stromausfall in der Fernsteuerungseinheit (23) die Stabanker (12.03, 13.03) in Zugrichtung bewegt und Trennschieber (12, 13) aus Arbeitsräume (11, 11') des Motors sofort auszieht.A fuel rotary piston engine according to claim 1, characterized in that for the sliding movements the separating slide ( 12 . 13 ) as execution mechanisms the electric tension and pressure magnets ( 2.12 ; 2.13 ) with rod-shaped anchors ( 3.12 ; 3.13 ), which at armature change of the armature ( 3.12 . 3.13 ) and the separating slide ( 12 . 13 ) move in the pulling direction away from the motor axis or pressure direction to the motor axis, while the rod anchors ( 3.12 . 3.13 ) with a suspension ( 4.12 . 4.13 ), which in the event of a power failure in the remote control unit ( 23 ) the bar anchors ( 3.12 . 3.13 ) moved in the pulling direction and separating slide ( 12 . 13 ) from workspaces ( 11 . 11 ' ) of the engine immediately. Brennstoffrotationsmotor nach Anspruch 1 und 2 dadurch gekennzeichnet, dass die Schiebeweg den Trennschieber (12, 12') mit Hilfe eine Justierungsscheiben (12.04) an Stabankern (12.03) den elektrischen Zug- und Druckmagneten (12.02) so begrenzt sind, dass Trennschieberspitzen die Oberfläche den Absenkungen (2.021) Ringsegmenten (2.01, 2.01') nicht erreichen.Fuel rotary engine according to claim 1 and 2, characterized in that the sliding path the separating slide ( 12 . 12 ' ) with the aid of an adjustment disk ( 4.12 ) to bar anchors ( 3.12 ) the electric tension and pressure magnets ( 2.12 ) are so delimited that separator slide tips the surface of the subsidence ( 2021 ) Ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ) do not reach. Brennstoffrotationsmotor nach Anspruch 1, dadurch gekennzeichnet, dass die Rotationskolben (2) den Ringsegmenten (2.01, 2.01') haben, welche der Außenkontur (2.011) mit nach der Gleichung (E) gerechnete Umfangwinkel e haben e = (t1·ω1) + (t2·ω1) + (t3·ω1) + z·ω1 (E) Fuel rotary engine according to claim 1, characterized in that the rotary pistons ( 2 ) the ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ), which of the outer contour ( 2011 ) with the peripheral angle e calculated according to equation (E) e = (t 1 · ω 1 ) + (t 2 · ω 1 ) + (t 3 · ω 1 ) + z · ω 1 (E) Brennstoffrotationsmotor nach Anspruch 1 und 4 dadurch gekennzeichnet, dass die Außenkonturen den Ringsegmenten (2.02, 2.02') den Rotationskolben (2) Absenkungen (2.021) der Oberfläche vor Ringsegmenten (2.01, 2.01') haben, welche durch Gleitungskonturen (2.022) mit weitere Teilen Außenkonturen (2.01, 2.01') verbunden sind, dabei Absenkungen (2.021) Umfangwinkel g haben, der größer ist, als nach der Gleichung (G) gerechnet. g = (t1·ω1) + z·ω1 (G) Fuel rotation motor according to claim 1 and 4, characterized in that the outer contours of the ring segments ( 2:02 . 2:02 ' ) the rotary piston ( 2 ) Reductions ( 2021 ) of the surface in front of ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ), which by sliding contours ( 2022 ) with further parts outer contours ( 2:01 . 2:01 ' ), reductions ( 2021 ) Peripheral angle g, which is greater than calculated according to the equation (G). g = (t 1 · ω 1 ) + z · ω 1 (G) Brennstoffrotationsmotor nach Anspruche 1, 4 und 5 dadurch gekennzeichnet, dass die Ringsegmente (2.01, 2.01') in Drehrichtung angeneigte keilförmige Gleitungsplatte (2.012) besetzten und die Trennschieber (12, 13) die Gleitungsschlitze (12.06, 13.06) besitzen, welche der Neigung und die Breite den Gleitungsplatten (2.012) entsprechen.A fuel rotary engine according to claims 1, 4 and 5, characterized in that the ring segments ( 2:01 . 2:01 ' ) Wedge-shaped sliding plate (in the direction of rotation) ( 2012 ) and the isolation valves ( 12 . 13 ) the sliding slots ( 6.12 . 6.13 ), which of the inclination and the width of the sliding plates ( 2012 ) correspond. Brennstoffrotationsmotor nach Anspruch 1, dadurch gekennzeichnet, dass Ventilsegment (6) zylindrische Aus- und Einlassventile (25, 28) mit Ein/Auslassöffnungen (25.01, 28.01) hat, welche die Querschnittfläche von 1/3 bis 2/3 des Arbeitsraumes des Motors haben, dabei die Schließung und die Öffnung den Aus- und Einlassventile (25, 28) erfolgt durch die Drehebewegung mit Hilfe ferngesteuerten bekannten Magnetaufsatze.A fuel rotation engine according to claim 1, characterized in that the valve segment ( 6 ) cylindrical exhaust and intake valves ( 25 . 28 ) with inlet / outlet openings ( 25.01 . 28.01 ), which have the cross-sectional area of 1/3 to 2/3 of the working space of the engine, while the closure and the opening the exhaust and intake valves ( 25 . 28 ) is carried out by the turning movement with the aid of remote-controlled known Magnetaufsatze. Brennstoffrotationsmotor nach Anspruch 1 und 7 dadurch gekennzeichnet, dass die Schließung und die Öffnung den Aus- und Einlassventile (25, 28) erfolgt durch die Drehebewegung mit Hilfe Pleuelmechanismen (31) dabei jeder Pleuelmechanismus ist mit eine lange Pleuelarm (31.01) an den Schiebeankern den Trennschiebern (12, 13) befestigt und mit andere, kurze, (31.02) – an zylindrische Aus- oder Einlassventile (25, 28).Characterized in that the closure and the opening of the exhaust and intake valves ( 25 . 28 ) takes place by the turning movement with the help of connecting rod mechanisms ( 31 ) each conrod mechanism is equipped with a long connecting rod ( 31.01 ) on the sliding anchors of the dividers ( 12 . 13 ) and with other, short, ( 31.02 ) - to cylindrical exhaust or inlet valves ( 25 . 28 ).
DE201010019555 2010-05-05 2010-05-05 Fuel rotary piston engine, particularly for propulsion of motor vehicles, comprises closed cylindrical hollow chamber, which is formed from stator, cladding segments, valve segments with combustion chambers, and sprung front plates Withdrawn DE102010019555A1 (en)

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